eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEgzekwowanie wywiązania się z zamówieniaRe: Egzekwowanie wywiązania się z zamówienia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed00.sul.t-online.de!t-online.de!newsfeed.freenet.de!newsfeed01.chello.at!newsf
    eed02.chello.at!news.chello.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <o...@l...belkin>
    Subject: Re: Egzekwowanie wywiązania się z zamówienia
    Date: Tue, 17 Oct 2006 00:23:12 +0200
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2962
    Message-ID: <56b64$45340652$57cf7bb1$6557@news.chello.pl>
    X-Complaints-To: a...@c...pl
    Organization: chello.pl
    Lines: 26
    NNTP-Posting-Host: 87.207.123.177 (87.207.123.177)
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Oct 2006 00:23:14 +0200
    X-Trace: 56b6445340652f26ade1406557
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:420293
    [ ukryj nagłówki ]

    > Moje pytanie: czy mam podstawy do wyegzekwowania zwrotu 200% zadatku od
    > sprzedawcy?

    Tak, ale po wyznaczeniu dodatkowego terminu z zagrożeniem, że od umowy
    odstąpisz i (dla zrobienia większego wrażenia) zażądasz zwrotu dwukrotności
    zadatku.
    Oczywiście na tym KP musi być napisane "zadatek" i nic nie może wskazywać na
    to, że to jest zaliczka.

    > Z googlania mogłem wywnioskować, że "zamówienie" które mam jest równoważne
    > z umową sprzedaży i powinienem teraz wystąpić do firmy z wezwaniem o
    > wywiązanie się z umowy (z datą, np. za tydzień), a po przekroczeniu tego
    > mogę dochodzić swoich praw. Jednak to moja interpretacja i nijak nie
    > jestem jej pewny.

    Jest prawidłowa, o ile mowa o potwierdzeniu złożenia zamówienia.
    > sprzętu, lub jakiegoś zamiennika. Udało mi się również ustalić iż problemy
    > wynikają "stopień wyżej", tj. u dystrybutora na polskę - ale wydaje mi
    > się, że skoro zawierałem umowę z konkretnym sprzedawcą to raczej jego
    > problem.

    Zgadza się.

    Marcin.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1