eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEgzekucja, przywrócenie terminu złożenia sprzeciwu, powództwo przeciwegzekucyjne › Re: Egzekucja, przywrócenie terminu złożenia sprzeciwu, powództwo przeciwegzekucyjne
    From: "Andrzej" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Egzekucja, przywrócenie terminu złożenia sprzeciwu, powództwo
    przeciwegzekucyjne
    Date: Tue, 04 Aug 2009 14:15:28 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > A w jaki sposób jest prowadzona egzekucja i w jaki sposób może być
    > prowadzona? Jeśli nie masz żadnego majątku w Polsce, nie masz konta w
    > banku (pełnego), to i tak egzekucja będzie umorzona. A powództwo
    > przeciwegzekucyjne dodatkowo kosztuje.

    Nie mam (na razie) majątku w Polsce. Ale nie chciałbym sobie odcinać drogi do
    jego zdobycia lub nabycia. Planowałem wrócić do kraju. Mam kontakty za granicą i
    rozważałem m.in. świadczenie usług za granicę mieszkając w kraju.

    Mam rachunek bankowy, nie trzymam na nim środków, ale okazjonalnie wykorzytuję
    do przelewów, płatności, jakiegoś zakupu. Także wolałbym nie odcinać sobie tej
    możliwości.

    Po jakim czasie statystycznie komornik umorza postępowanie? Czy wtedy zwalnia
    "pusty" rachunek bankowy? Z tego co jednak czytałem takie umorzenie jest tylko
    tymczasowe i postępowanie egzekucyjne może zostać wszczęte ponownie. Czyli tak
    naprawdę jeśli wierzyciel będzie wnosił ponownie tylko to odroczy egzekucję.
    Planuję posiadać majątek w kraju.

    Dzięki za odpowiedzi i wskazówki. Naprawdę bardzo łatwo w Polsce człowieka
    wykończyć. I pomyśleć, że nie prowadziłem żadnych "dużych" spraw, ot zwykły
    malutki człowiek.

    pzdr