  • Data: 2008-10-07 21:00:11
    Temat: Re: Egzekucja komornicza ojca i mienie syna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Nowakowski wrote:
    > Mam 21 lat. Mój ojciec popadł w zadłużenie i firma wobec której ma dług
    > (niespłacone kary umowne) zdecydowała się skierować sprawę do sądu. W związku z
    > tym prawdopodobna jest egzekucja komornicza na mieniu należącym do niego i mojej
    > mamy.
    >
    > Czy w związku z tym komornik ma prawo zająć także przedmioty należące do
    > mnie (mieszkam z rodzicami), znajdujące się w mieszkaniu rodziców?

    to znaczy tak:
    twoich prawa nie ma, ale może to zrobić (zgodnie z prawem, he he).
    po prostu może wg własnego widzimisie uznać, że to jednak ojca a nie twoje
    > Mam kilka
    > cennych przedmiotów, na które nie posiadam dowodu zakupu (komputer, rower,
    > elektronika użytkowa, książki itp. - są podpisane jako należące do mnie).

    Jeśli komornik twoich wyjaśnień, że sa twoje, nie uzna, to je zajmie.
    Masz chyba 7 dni, na złożenie skargi przeciwegzekucyjnej w sądzie.
    Sąd rozaptrzy i uzna, że twoje albo nie.

    > Czy
    > sąd ma prawo orzec zajęcie moich oszczędności znajdująćych się na koncie
    > bankowym lub pensji?

    twojej nie. no chyba, ze masz konto z ojcem do spółki.
    j.w. co twoje to nie ruszy, no chyba, ze uzna, ze nie twoje.
    jesli chodzi o pensje to ciezko uznac, ze nie twoje, wiec proba
    zrobienia tego (wolno mu, a co) musi skonczyc sie op....lem od sądu jak
    złożysz skargę, że próbował. Po za tym ciężko by mu było, bo tytuł
    będzie miał na nazwisko ojca, a nie towje, więc teoretycznie nie za
    bardzo ma co do pracodawcy wysłać.
    To samo dotyczy konta. Konto twoje i to jest bezsporne.
    czytaj nizej

    > Jak przebiega taka egzekucja komornicza? Czy najpierw, jeszcze przed sprawą
    > sądową ktoś przychodzi i sporządza listę przedmiotów znajdujących się
    > w mieszkaniu?

    nie.
    odbywa się rozprawa i na podsrawie wyroku po uprawomocnieniu wierzyciel
    dostaje tytuł egzekucyjny i z tym idzie do komornika.
    Komornik zjawi sie osobiscie juz od razu w domu.

    tak na zapas, wyprowadzenie majatku w celu unikniecia egzekucji ma swoj
    paragraf w kodeksie karnym.
    to tak jakby ojciec wpadl na pomysl, ze ci przeleje kase na twoje konto,
    albo przepisze co nie co na ciebie a ty sie zgodzisz.