    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Egzekucja komornicza
    Date: Fri, 28 Apr 2006 11:32:16 +0200

    Dnia Fri, 28 Apr 2006 11:14:15 +0200, Wojtek napisał(a):

    > Ciekawi mnie zagadnienie egzekucji komorniczej. Jest bowiem dziewczyna,
    > której kilka lat temu sąd wystawił tytuł wykonawczy z klauzulą
    > wykonalności (za niezapłacone rachunki telefoniczne). W domu rodziców
    > gdzie była zameldowana pojawił się komornik, ponieważ jednak dziewczyna
    > zamieszkiwała gdzie indziej, nie mając majątku ani pracy, egzekucja nie
    > została podjęta.

    Komornik prawdopodobnie umorzył postępowanie, ponieważ dług okazał się
    nieściągalny.

    > Teraz dziewczyna założyła rodzinę, ma pracę i dorabia się jakiegoś
    > wymiernego majątku. Boi się, że któregoś dnia komornik "obudzi się" i
    > zapuka do drzwi, rozpoczynając egzekucję której koszty w ciągu tych
    > kilku lat z pewnością znacząco wzrosły.

    Komornik sam z siebie sie nie obudzi, natomiast wierzyciel może się
    obudzić. Cały czas biegną odsetki ustawowe, więc jeśli dług powstał kilka
    lat temu, to jest szansa, że teraz same odsetki są kilkakrotnie większe niż
    dług.

    > Czy jest możliwość zabezpieczenia się przed taką egzekucją ?

    Najlepiej jak najszybciej spłacić swoje zobowiązania. Dlaczego? O tym
    poniżej.

    > Czy w ogóle egzekucja komornicza z tytułu wykonawczego ma jakieś ograniczenia
    > czasowe lub proceduralne ?

    Nie egzekucja komornicza, ale roszczenie na podst. tytułu egzekucyjnego
    przedawnia się z upływem 10 lat. Chyba, że wierzyciel przerwie bieg
    przedawnienia, czyli np. (jeśli jest złośliwy :D) co 9 lat będzie się
    zwracał do komornika o podjęcie czynności w celu wyegzekwowania długu - w
    takim wypadku liczy sie te 10 lat od nowa. W praktyce może być tak, że
    odsetki kiedyś urosną do 5- czy nawet 6-cyfrowej sumy a roszczenie nie
    przedawni się nigdy i dziewczyne zlicytują z całym majątkiem jak będzie
    miała 40 lat, rodzinę, własny dom, samochód i dobrą prace. Dlatego
    polecałbym już teraz spłacić dług.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl