  • Data: 2013-10-31 22:12:38
    Temat: Re: Egzamin zdany, prawo jazdy nie wydane
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5272c47c$0$2155$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ponadto ma tu chyba zasada obrony praw nabytych,- autor zdał egzamin, a
    > więc państwowy organ uprawniony stwierdził, że posiada on umiejętności
    > potrzebne do prowadzenia pojazdów okreslonych w danej kat. PJ.
    > Nie chce mu tylko wydac potwierdzenia tego faktu w postaci papierka,- tj.
    > blankietu PJ.

    Chwilą nabycia uprawnień jest decyzja administracyjna o wydaniu prawa
    jazdy. Zapada ona na podstawie szeregu przesłanek - między innymi
    pozytywnego wyniku egzaminu, ale również badań lekarskich, czy też może i
    innych przesłąnek (nie chce mi się myśleć). Problem w tym, że w chwili
    wydawaia decyzji administracyjnej obowiazujące przepisy się zmieniły i już
    kandydat na kierowcę nie spełnia przesłanek. W chwili zdawania egzaminu
    spełniał. I on nie potrafi tego niuansu zrozumieć.

    Inna sprawa, ze ustawodawca się nie popisał, bo powinien być jakiś przepis
    przejściowy. Bo jak na to spojrzec z karnego punktu widzenia, to Ośrodek
    Ruchu Drogowego dopuścił sie sozustwa, bowiem przyjął opłatę egzaminacyjną
    w sytuacji, gdy powinien wiedzieć, że kandydat prawa jazdy i tak nie
    dostanie. A jeśli - bo nie chce mi sie analizować - ustawa była tak
    zagmatwana, że profesjonaliści nie potrafilki tego przewidzieć, to w mojje
    ocenie naruszała podstawową zasadę zaufania obywatela do państwa i w takim
    wypadku coś podejrzewam, że Państwo w końcu będzie musiało spore
    odszkodowania wypłacić.