  • Data: 2012-09-13 07:58:06
    Temat: Re: EPU - wniosek egzekucyjny
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy lepiej wybierać takiego z okolic pozwanego, czy
    > jeden pies, bo on i tak nigdzie nie będzie jeździł i wszystko listownie
    > załatwi?

    Zależy od dłużnika. Jak nic nie ma, to po co jeździć. Wyśle list,
    stwierdzi nieściągalność i finał. Jeśli ma jakieś ruchomości, to
    oczywiście łatwiej je trafić jak komornik jest na miejscu. Jak coś ma
    gotówki, to też łatwiej go "przekonać" osobiście.

    Czy z komornikiem można (a może nawet trzeba) nawiązać jakiś
    > kontakt, żeby (zwłaszcza w przypadku "trudnych" dłużników) udało się coś
    > osiągnąć?

    Raczej tak. Sam z siebie to on niewiele znajdzie.

    > Czy wybór komornika ma jakiś wpływ na ewentualne koszty, które być może
    > będę musiał ponieść przy nieskutecznej egzekucji?

    Z tego co wiem, to nie. Koszty są wg rozporządzenia.

    > Co w przypadku "sprytnego" dłużnika, który swój majątek po
    > prostu ukrywa?

    Obserwować, albo wynająć kogoś do obserwacji.

    > Dłużnik dokonywał kiedyś wpłat na moje konto z różnych kont, nie tylko
    > swoich, ale też swojej hmmm ... chyba konkubiny. Czy taki numer konta
    > też mogę podać komornikowi?

    Tak, ale jeśli to nie dłużnika to nie można z niego ściągnąć.

    > Wymieniając we wniosku egzekucyjnym listę
    > rzeczy z których można dokonać egzekucji, na ile muszę być pewny, że
    > jest to majątek dłużnika? Przykładowo: znam adres "jego" mieszkania, ale
    > nie mogę być pewny, czy to jest jego mieszkanie, czy np. jego rodziców
    > itp itd.

    Wal po całości, może trafisz. Jak nie będzie jego to nie ma problemu.
    Jak ktoś nie będzie w stanie udowodnić, że to nie jego własność to
    komornik też zajmie. Niestety...

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof