  • Data: 2006-03-16 12:40:26
    Temat: Re: Dziwny zapis w umowie najmu mieszkania
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    R napisał(a):
    > Witam.
    > Mam zapis w umowie o takiej treści:
    >
    > "Wynajmujący jest zobowiazany uzyskać pisemną zgodę w przypadku zmiany
    > ilości osób zamiszkujących w lokalu (dotyczy to również informacji o
    > ciąży)"
    >
    > Dodam (tego nie ma w umowie) że "ciąża=wyprowadzka(wypowiedzenie
    > umowy)", bo "sąsiadom przeszkadza płacz dziecka".
    >
    > Nie chcę tutaj komentować tego, tylko proszę o Waszą opinię - czy ten
    > zapis jest legalny - tzn. czy rzeczywiście może być egzekwowany?

    Poza już stwierdzoną pomyłką w terminologii ten zapis jest nieudolną
    próbą ominięcia lokatorskich przepisów ochronnych.
    Zgodnie bowiem z ustawą o ochronie praw lokatorów nie można wyeksmitować
    kobiety w ciąży bez zapewnienia jej lokalu socjalnego.
    Ciąża zatem absolutnie nie może się równać wyprowadzce, niezależnie od
    tego, co widniałoby w umowie. Nie można osoby w ciąży na podstawie
    braku... "zgody na ciążę" ;-) wyeksmitować.

    --
    Marta