    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziwne konto
    Date: Wed, 15 Jan 2003 23:19:44 +0100

    Użytkownik "E-zop" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Poradz mu, zeby zglosil utrate karty, w dniu pierwszego pobrania i nic nie
    > wie o dalszych .

    Po pierwsze zgloszenie utraty karty po tygodniu zaowocuje jej zablokowaniem
    od chwili zgloszenia, nie zas z terminem tydzien wstecznym
    po drugie częsc banków ubezpiecza transakcje do godziny przed zgłoszeniem
    zaginiecia karty ale wyłaczone są z tego transakcje przy uzyciu kodu PIN, a
    wypłacając z bankomatu trzeba ten kod wpisac

    Reasumując głupia ta rada

    Natomiast jesli chodzi o meritum sprawy - dosc istotne może okazać się czy
    wypłacał pieniądze z bankomatów macierzystego banku oraz czy robił to np
    przed weekendem. Na moim koncie pewien młody człowiek ma załozone subkonto
    bez mozliwosci zrobienia debetu ale gdy przyszedł wyciag z banku okazało sie
    ze ma niedozwolony debet na koncie - poszłam do banku wyjasnic sprawę -
    okazało sie ze np przekazanie informacji o wypłatach z bankomatu
    niemacierzystego do banku może trwac nawet 2 dni a w przypadku weekendu
    odpowiednio dłuzej. Na miejscu więc kolegi zamiast się ekscytowac naglym
    "przypływem" gotówki udałabym się do banku celem sprawdzenia rzeczywistego
    salda na koncie. Poza tym, szczytem dziecinady jest uważac, że taka operacja
    mu się "upiecze" - bank będzie domagał sie zwrotu pieniędzy. To ze nie ma
    mozliwosci wziecia debetu niczego nie zmienia - zostanie to potraktowane
    jako niedozwolony debet -a to pretekst do zamknięcia konta i dalszych
    działan egzekucyjnych banku

    HaNkA