  • Data: 2010-10-15 15:53:48
    Temat: Re: Dzień Nauczyciela - dzień wolny od pracy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/15/2010 8:28 AM, PaPi wrote:

    > Bzdura.
    > Po pierwsze, dane pochodza z lat 2002-2003.

    a coś się zmieniło?

    > Po drugie ilosc godzin dydaktyczny z ww. opracowania w Polsce wynosi
    > 13.5. W zadnym z porownywanych krajow nie ma takiej liczby godzin pracy
    > tygodniowo.

    ilość godzin zegarowych. Stąd z 18 zrobiło się 13.5. Po za tym
    opracowanie jest zrobione na podstawie cyferki wziętej z ustawy / KN, a
    nie faktycznej liczby godzin, którą nauczyciele przepracowują.

    Dane faktyczne byłyby znacznie ciekawsze.
    I jeszcze raz proszę nie używać zwrotu "takiej liczby godzin pracy".
    bo to nie sa godziny pracy a ilość godzin zajęć dydaktycznych, które
    nauczyciel jest zobowiązany w ramach 40 godzin pracy zrealizowac.

    > Oraz ciekawostka dotyczaca ponadwymiarowych godzin pracy w Niemczech :
    > "Nauczyciele majacy status pracownika służby cywilnej maja prawo do
    > urlopu w wymiarze
    > stosowanym dla wszystkich pracowników służby cywilnej. Czas trwania
    > wakacji szkolnych
    > przekraczajacy ustawowy wymiar urlopu nauczycielskiego jest przeznaczony
    > na doskonalenie
    > zawodowe, przygotowanie i aktualizacje lekcji, inne obowiazki zwiazane z
    > przygotowaniem
    > nowego roku szkolnego oraz odebranie godzin ponadwymiarowych
> [...]

    po za tymi godzinami ponadwymiarowymi, które u nas sa płatne z miesiąca
    na miesiąc, to w zasadzie niczym sie to nie rozni od zapisow w karcie
    nauczyciela.