  • Date: Sun, 14 Mar 2010 16:15:39 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Dzielni" Strażnicy Miejscy
    <hnd9ji$am9$1@news.onet.pl> <hnd9v9$bks$1@news.onet.pl>
    <hnda97$ckn$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <hngoio$bi5$4@newsfeed.net.icm.edu.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <hngttl$b3i$1@news.onet.pl> <4b9bfc25$1@news.home.net.pl>
    <hnguek$b3i$3@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <hnguqb$b3i$5@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <hnh0vt$lib$1@news.onet.pl> <4b9c0d79$1@news.home.net.pl>
    <hni75i$j5u$1@news.onet.pl> <4b9cd174$1@news.home.net.pl>
    <hnin6f$n76$2@news.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > To trzeba by zatrudnić tyle sędziów, aby sprawa weszła na wokandę w
    > tydzień, a po wejściu, trwała codziennie aż do końca.

    ROTFL

    Mógłbyś nie trollować... (zakładam, że powyższego nie napisałeś serio,
    bo coś takiego serio mógłby napisać tylko jakiś niedorozwinięty świr,
    zamknięty w prywatnym świecie).

    > Kara finansowa - która może być mandatem, albo roszczeniem cywilnym. W

    Coś takiego nie istnieje. Albo masz karę finansową, albo cywilne
    roszczenie odszkodowawcze. I to drugie pokrywa OC, jeśli ktoś sobie taką
    ogólną polisę wykupił (a nie jest droga).

    > tym przypadku można to rozpatrywać łącznie, różnica między nimi zależy
    > tylko od tego, kto inicjuje dochodzenie roszczenia.

    Ni duidu. Kara to kara. Zadośćuczynienie i naprawienie szkody to coś
    zupełnie innego.

    > Napisałem w kolejnych linijkach.

    Jakieś brednie oderwane od rzeczywistości.

    > Napisałem w kolejnych linijkach.

    Jakieś brednie oderwane od rzeczywistości. Taka polisa istnieje od lat.

    > Ale mogą się zdarzyć podrapania.

    Brednie. Kot krążący "w terenie" będzie unikał obcych ludzi, a czasem
    nawet znajomych. Podrapanie może się zdarzyć tylko jeśli komuś się uda
    przyprzeć kota do muru.

    > Sytuacja podobna - zarówno dzieci, jak i psy, nie odpowiadają za swoje
    > czyny. Odpowiadają za to ich opiekunowie. Jak - nie daj Boże - będziesz
    > miał dzieci, to się dowiesz. A jeśli już - nie daj Boże - masz, to
    > dziwię się, że nie wiesz.

    Bredzisz aż ziemia jęczy...

    Według ciebie jak dzieciak coś ukradnie, to jego opiekun idzie siedzieć?

    > Przeciwko mandatom protestuję, dopóki ograniczenia będą nierealnie
    > niskie. Przeciwko obowiązkowemu OC też protestuję.

    Bo jesteś zwyczajnie bezmyślny.

    Może byś nieco zmądrzał, jakby jakiś bezrobotny pijaczyna ciebie
    pokiereszował, a ty - połamany, bez środków na rehabilitację - musiałbyś
    się szarpać po sądach, żeby uzyskać odszkodowanie, żeby chociaż mieć na
    leczenie. A potem i tak gucio byś dostał, bo pijaczek okazałby się
    niewypłacalny.

    > Ale to problem reformy sądownictwa.

    No tak. A problem wojen to tylko problem reformy polityki.

    > To nie spisek, to głupota.

    Twoja.

    > Nie wiem dlaczego uważasz, że właściciele agresywnych psów tylko marzą
    > o tym, aby je puszczać wolno.

    Nie zrozumiałeś. Pytanie czy tylko z powodu nieznajomości języka...