  • Data: 2010-03-13 22:05:33
    Temat: Re: "Dzielni" Strażnicy Miejscy
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > To element odpowiedzialności zbiorowej ?

    Pisze o lekkich karach, które stosowane do drobnych wykroczeń,
    mogą być znacznie skuteczniejsze niż ograniczenia wolności czy grzywny.
    Przyjęło się, że kara to odsiatka albo grzywna, ale także prace społeczne są
    karą. Często winny nie jest karany ze względu na niewielki czyn w stosunku
    do
    możliwego wachlarza dopuszczalnych kar. Kara ma odstraszyć przed recydywą
    a nie być zemstą za wykroczenie.

    Kara pieniężna nie na wszystkich działa - zależy od zasobu posiadanych
    pieniedzy.
    Czy 100zł mandatu zadzaiała na prezesa banku? Ale widok biegającego prezesa
    banku
    przed jego siedzibą po trawniku z szufelką.....jest znacznie "cenniejszy". A
    dla innych
    100zł może być zbyt bolesne - a 15minut prac społecznych jest dla każdego 15
    minutami.

    Bieganie dookoła samochodu jest super pomysłem, przechodzenie przez zielone
    światła też,
    zbieranie kup także, ja bym dodał dla wybranych "piratów" drogowych - tych
    co zbyt się
    spieszyli i lekko tylko nadwyrężyli kodeks (pierwszy przedział mandatowy)-
    karę w postaci
    przymusowego postoju np 2 godziny albo 4 godziny .. to by całkiem ciekawie
    oddziaływało.....