    From: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziedziczenie spadku
    Date: Fri, 7 Mar 2003 12:48:25 +0100

    > Pozdrawiam
    > Mam do grupy pytanie tj. czy jest możliwość podzielenia się majątkiem mn.
    > domem , zabudowaniami gospodarczymi itp. bez rozprawy sądowej tylko u
    > notariusza za zgodą wszytkich 3 dziedziczących
    > Słyszałem że jak 2 dziedziczących to u notariusza można , a jak więcej to
    do
    > sądu .
    > Jak ktoś to przerabiał niech napisze
    > Pustelnik

    Najpierw kazda z tych osob (spadkobiercow - "dziedziczacych") musi
    uzyskac postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku (w sadzie i tylko w
    sadzie)

    Potem moga owszem u notariusza dokonac dzialu spadku. Moze byc i 100
    spadkobiercow,
    liczba nie ma znaczenia.

    Aha... zanim dostana postanowienie, musza zlozyc oswiadczenie o przyjeciu
    badz odrzuceniu
    spadku (w sadzie lub u notariusza). Jezeli ktos z nich (spadkobiercow) nie
    zlozy
    owego oswiadczenia w terminie 6 miesiecy od chwili gdy dowiedzial sie
    o tytyle swego powolania (smierci spadkodawcy),to nabedzie spadek
    z mocy prawa.

    Konrad