  • Data: 2014-04-06 23:00:45
    Temat: Re: Dziedziczenie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 6 Apr 2014 20:42:19 +0200, Hades napisał(a):
    > Czy to wlasciwa grupa aby zapytac o zasady dziedziczenia?
    > Mam pytanie odnosnie tegoz wlasnie. Jesli po zmarlym ktory
    > nie zostawil testamentu pozostanie jakis majatek to na jakiej
    > zasadzie przejdzie ona na wlasnosc spadkobiercow? Czy do

    Opisane w kodeksie cywilnym.

    > tego potrzebny bedzie wyrok sadu czy nastapi to z "automatu"
    > po ustawowym okresie np. 6 miesiecy?

    Cos sie mialo zmienic, zeby to notariusze bez sadu zalatwiali,
    ale tak czy inaczej jakis "wyrok" bedzie potrzebny.
    Bo bez oficjalnego papieru nic sie nie da w urzedach zalatwic.

    > Prawo do dziedziczenia
    > maja wszystkie dzieci małżeńskie jak i pozamałżeńskie. Czy
    > jesli dzieci malzenskie wiedze o istnieniu dzieciach pozamalzenskich
    > (wylacznie wiedze o ich istnieniu a nie kim i gdzie sa) to w wypadku
    > zapytania o innych spadkobiercow musza taka wiedze ujawnic
    > powodujac uszczuplenie wartosci jaka przypadnie im w udziale?

    A wiadomo ze wiedza ? Bo takie oswiadczenie moze znakomicie wydluzyc
    postepowanie, a nawet oszustow przyciagnac. Wiec moze lepiej nie
    wiedziec ... ale rezerwe celowa sobie utworzyc ...

    J.