  • Data: 2003-11-25 10:29:59
    Temat: Re: Dziecko w nieformalnym zwiazku - konsekwencje prawne
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chcialbym spytac o negatywne konsekwencje prawne posiadania dziecka w
    > nieformalnym zwiazku. Konsekwencja zarowno dla rodzicow jak i dla dziecka.
    > Chodz mi rowniez o konsekwencje organizacyjne, wynikajace nie tylko z prawa ale
    > np. z praktyki w roznych instytucjach.

    Zakładam, że jesteście zgodni we wszystkim i w efekcie rejestracji
    dostajecie akt urodzenia w którym obydwoje jesteście wpisani jako
    rodzice. Pamiętaj, JEST TWOIM DZIECKIEM, małżeństwo nie ma tu nic do rzeczy.

    > Co jest trudniej zalatwic? Co jest wrecz niemozliwe? Jakie problemy napotkamy
    > decydujac sie na nieslubne dziecko?

    Przez 13 lat nie napotkaliśmy żadnego problemu nie do rozwiązania, co
    nie oznacza, że może ich nie być. Na razie jest w gimnazjum. Paszport
    wyrabialiśmy dziecku osobny, zaraz po urodzeniu (miesiąc czeka się na
    akt urodzenia, miesiąc na PESEL, miesiąc na paszport). ZUS - na wzięcie
    przez Ciebie urlopu wychowawczego wymagana zgoda matki (sic!).

    > Co z obecnoscia ojca przy porodzie?

    Przy porodzie ... hm, asystowałem przy dwóch i nikt nie robił żadnych
    trudności, chyba prawo (niepisane) do asysty ma każda osoba wskazana
    przez rodzącą (np. siostra). Nie wiem, jak jest w przypadku ew.
    podejmowania decyzji przy komplikacjach (nie życzę).

    > Co z nazwiskiem dziecka?

    W papierach poporodowych (wypis ze szpitala) dają nazwisko matki, potem
    ustalacie dowolnie (ojca czy matki) i w ten sposób wam zarejestrują w
    USC (podpisujesz oświadczenie przed kierownikiem USC, że uznajesz
    dziecko za swoje a Matka się na to zgadza).

    > Ktory rodzic uwzglednia dziecko przy obliczaniu dochodow przypadajacych na czlonka
    rodziny?

    Wg prawa cywilnego rodziną (małżeństwem) nie jesteście. Czyli jak Wam
    wygodniej, byle konsekwentnie.

    > Co z ewentualna wyplata swiadczenia z mojej polisy na zycie?

    Stosunek (cywilny) między Tobą a dzieckiem jest taki sam, jak w
    przypadku małżeństwa z Matką, JEST TWOIM DZIECKIEM (twoim zstępnym w I
    stopniu pokrewieństwa)

    andy_nek