  • 1. Data: 2003-11-25 08:25:15
    Temat: Dziecko w nieformalnym zwiazku - konsekwencje prawne
    Od: "Ojciec" <o...@p...onet.pl>

    Witam!

    Chcialbym spytac o negatywne konsekwencje prawne posiadania dziecka w
    nieformalnym zwiazku. Konsekwencja zarowno dla rodzicow jak i dla dziecka.
    Chodz mi rowniez o konsekwencje organizacyjne, wynikajace nie tylko z prawa ale
    np. z praktyki w roznych instytucjach.
    Co jest trudniej zalatwic? Co jest wrecz niemozliwe? Jakie problemy napotkamy
    decydujac sie na nieslubne dziecko?
    Przychodzi mi do glowy kilka kwestii ale nie chcialbym zeby moja wiadomosc
    zostala potraktowana jako prosba o odpowiedz TYLKO na ponizsze pytania:
    Co z obecnoscia ojca przy porodzie? Co z nazwiskiem dziecka? Ktory rodzic
    uwzglednia dziecko przy obliczaniu dochodow przypadajacych na czlonka rodziny?
    Co z ewentualna wyplata swiadczenia z mojej polisy na zycie? (Jak widac, mocno
    juz wysilam wyobraznie hehe) Itd.

    Pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za odpowiedzi.

    Ojciec

  • 2. Data: 2003-11-25 10:29:59
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

> [...]
    > Chodz mi rowniez o konsekwencje organizacyjne, wynikajace nie tylko z prawa ale

    Zakładam, że jesteście zgodni we wszystkim i w efekcie rejestracji
    dostajecie akt urodzenia w którym obydwoje jesteście wpisani jako
    rodzice. Pamiętaj, JEST TWOIM DZIECKIEM, małżeństwo nie ma tu nic do rzeczy.

    > Co jest trudniej zalatwic? Co jest wrecz niemozliwe? Jakie problemy napotkamy
    > decydujac sie na nieslubne dziecko?

    Przez 13 lat nie napotkaliśmy żadnego problemu nie do rozwiązania, co
    nie oznacza, że może ich nie być. Na razie jest w gimnazjum. Paszport
    wyrabialiśmy dziecku osobny, zaraz po urodzeniu (miesiąc czeka się na
    akt urodzenia, miesiąc na PESEL, miesiąc na paszport). ZUS - na wzięcie
    przez Ciebie urlopu wychowawczego wymagana zgoda matki (sic!).

    > Co z obecnoscia ojca przy porodzie?

    Przy porodzie ... hm, asystowałem przy dwóch i nikt nie robił żadnych
    trudności, chyba prawo (niepisane) do asysty ma każda osoba wskazana
    przez rodzącą (np. siostra). Nie wiem, jak jest w przypadku ew.
    podejmowania decyzji przy komplikacjach (nie życzę).

    > Co z nazwiskiem dziecka?

    W papierach poporodowych (wypis ze szpitala) dają nazwisko matki, potem
    ustalacie dowolnie (ojca czy matki) i w ten sposób wam zarejestrują w
    USC (podpisujesz oświadczenie przed kierownikiem USC, że uznajesz
    dziecko za swoje a Matka się na to zgadza).

    > Ktory rodzic uwzglednia dziecko przy obliczaniu dochodow przypadajacych na czlonka
    rodziny?

    Wg prawa cywilnego rodziną (małżeństwem) nie jesteście. Czyli jak Wam
    wygodniej, byle konsekwentnie.

    > Co z ewentualna wyplata swiadczenia z mojej polisy na zycie?

    Stosunek (cywilny) między Tobą a dzieckiem jest taki sam, jak w
    przypadku małżeństwa z Matką, JEST TWOIM DZIECKIEM (twoim zstępnym w I
    stopniu pokrewieństwa)

    andy_nek

  • 3. Data: 2003-11-25 11:40:35
    Od: "pamana" <p...@w...pl>

    > Chcialbym spytac o negatywne konsekwencje prawne posiadania dziecka w
    > nieformalnym zwiazku.

    witam
    nie ma zadnych negatywnych skutków .

    > -- Co z obecnoscia ojca przy porodzie
    a co ma byc ,chce to jest nie chce to go nie ma,przy porodzie moze byc nawet
    twój dziadek.

    Co z nazwiskiem dziecka?
    my poszliśmy do urzedu gdy jeszcze bylam w ciazy,aby zapisac ze dzisko
    otrzymuje nazwisko ojca. pani zapytala ile lat ma dziecko a my ze jeszcze
    sie nie urodzio, to byl pierwszy taki przypadek odkąd pani pracuje (a
    starszawa juz byla)ze uznaja sie dziecko przed urodzeniem.

    Ktory rodzic
    uwzglednia dziecko przy obliczaniu dochodow przypadajacych na czlonka
    rodziny?

    ktoremu wygodniej .

    posiadanie nie slubnego dziecka to nie przestępstwo , to nie sredniowiecze.
    pzdr.
    p.

  • 4. Data: 2003-11-25 15:34:01
    Od: o...@p...onet.pl

    Dziekuje za odzew. Dzieki za odpowiedzi na te pare konkretnych pytan, ktore
    akurat przyszly mi do glowy w momencie pisania mojej wiadomosci. Chcialbym
    jednak spytac czy sa moze jakies trudnosci, ktorych moglibysmy sie spodziewac a
    o ktore nie spytalem? Panie Andrzeju, pisze Pan ze nie bylo problemow nie do
    rozwiazania. A jakie udalo sie rozwiazac?
    Ojciec