    From: "Van Tommy" <tsleczka@[nospam]polbox.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Działka bez księgi wieczystej - jak sprawdzić obciążenia?
    Date: Sat, 31 Jul 2004 00:35:44 +0200

    Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał

    > Moje pytanie: czy dla nieruchomości bez KW są możliwe jakies
    > obciążenia, o których nie będzie od razu mowy w tym akcie własności?
    > Czy jest możliwe jej obciążenie hipoteczne, albo jakieś inne dziwne
    > sytuacje, które później by mnie miały boleć?

    Po prawdzie to niemal wszystko na tym najlepszym ze światów jest możliwe (co
    jest oczywiście banałem). A co do konkretów: widziałem już umowy sprzedaży
    nieruchomości bez udziału w prowadzącej do niego drodze prywatnej, więc na
    notariusza nie licz, że zrobi cokolwiek poza umieszczeniem w treści aktu
    notarialnego notki o oświadczeniu zbywcy, że przysługuje mu itd. (oraz
    skasowaniem opłaty).
    Niby mamy rękojmię za wady prawne, ale po co wikłać się w czasochłonne
    problemy?
    Skoro był podział, to może jest KW dla nieruchomości przed podziałem? Może
    tam jest coś ciekawego?
    Poza tym, jak mgliście pamiętam, to skoro nie ma KW, to może jest prowadzony
    zbiór dokumentów dla tej nieruchomości?
    Miło byłoby też zerknąć do ewidencji gruntów (to chyba przy powiatach,
    lepiej wie moja żona, ale jej na razie nia ma). To wprawdzie nie jest źródło
    pokroju KW, ale to i owo można tam znaleźć.
    T.
    P.S.
    Tak mnie naszło, co to właściwie jest ten Akt Własności Ziemi?