  • Data: 2008-05-30 09:08:55
    Temat: Re: Działanie na szkodę spółki z o.o.
    Od: Kuba <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał
    >
    > Ja rozumiem tę argumentację i tak sobie to tłumaczę. Ale z drugiej strony,
    > np. w kk jeśli chodzi o przykrzywdzanie wierzycieli, trwonienie majątku, aby
    > im nie zapłacić to są odrębne artykuły. Tu chodzi raczej o spór czy samo
    > działanie nieekonomiczne na rzecz spółki jej de facto właściciela jest
    > właśnie uznane za działanie na szkodę społki. Zresztą może się i tak
    > zdarzyć, że nawet działanie na szkode nie pokrzywdza jednocześnie
    > wierzycieli, a jedynie obniża ekonomikę funkcjonowania spółki.

    Moim zdaniem art. 585 ksh powinien być niejako odczytywany w zw. z art
    293 ksh, gdzie mowa jest odpowiedzialności członków zarządu wobec
    spółki. Wchodzę tu w materię cywilnoprawną i sens istnienia art. 300
    ksh. Po Prostu wydaje mi się, że wykazanie przez wierzycieli spółki, że
    jej zarząd działał za szkodę, nie czyni ich legitymowanymi do domagania
    się odszkodowania. Swoją szkodę i tak będą musieli udowodnić osobno bo
    przecież ewentualna szkoda w majątku wierzycieli może być różna w
    stosunku do nich samych i zupełnie inna od szkody samej spółki.