  • Data: 2014-02-19 22:25:06
    Temat: Re: Działania komornika
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.02.2014 21:49, Chocobo pisze:

    > No dobrze. Najmuję u kogoś mieszkanie, jestem zameldowany. Robię długi,
    > przychodzi komornik, zabiera lodówkę, pralkę etc. W którymś momencie
    > pojawia się właściciel i zauważa 'braki'.

    Jeśli jest to koniec umowy najmu, to właściciel wyciąga protokół
    zdawczo-odbiorczy i podlicza najemcę za wszystkie braki. Nie jest ważne,
    czy wyniósł komornik (i lokator nie poinformował o tym w celu
    umożliwienia właścicielowi terminowej reakcji), złodziej (i lokator nie
    poinformował policji oraz właściciela w celu umożliwienia uzyskania
    odszkodowania od ubezpieczyciela) czy sam lokator (bo mu na wódkę zabrakło).

    Wynajmować nieruchomości też trzeba umieć. To nie jest automatyczna
    maszynka do produkcji łatwej kasy dla każdego głupiego.

    > Czy naprawdę w żaden sposób
    > nie jest chroniony? Komornik może sobie coś zabrać, bo wg niego jest we
    > władaniu dłużnika?

    Ależ jest - już parę razy przegapiłeś sygnały ze strony innych, że jak
    najbardziej istnieją dość rutynowe mechanizmy chroniące właścicieli -
    trzeba tylko dopilnować terminów zamiast najpierw wszystko olewać, a
    potem robić histerię.