    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Działalność gospodarcza, współpraca - jaka forma umowy?
    Date: Thu, 30 Aug 2007 22:49:35 +0200

    On Wed, 29 Aug 2007, Konrad wrote:

    > A co jeśli powierzchnia, którą chcę jakkolwiek to nazwiesz ale przyjmijmy,
    > że podnająć nie jest wliczona w metraż lokalu? Bo tak faktycznie jest. W
    > umowie nie jest ona wogóle wyszczególniona - jest to antresola.
    > Co wtedy? Jak w takim przypadku mają się do tego przepisy?

    Jedna możliwość - to co opisał jureq.
    Druga, chyba naciągana teza - dostałeś linka do Kodeksu Cywilnego.
    Każ przeglądarce znaleźć zapis "część składowa" :)
    Naciąganie dlatego, że nie ma jasnego zapisu dla "składnika
    nieruchomości" :) (jest dla ruchomości oraz ruchomości połączonej
    z nieruchomością).
    IMO fakt niewymienienia czy niepoliczenia antresoli nic nie zmienia,
    jest to "składowa lokalu". Fakt że nie policzono jej do powierzchni
    stanowiącej podstawę czynszu... no cóż, przecież za "podstawę
    czynszu" można przyjąć cokolwiek, prawda? Najwyżej ktoś (US!)
    przyczepi się "nierynkowej wartości".

    > Podnajęcie też mi się nie opłaca bo ZDM tak sobie przyjął, że przy
    > podnajmowaniu czynsz powierzchnii podnajmowanej wzrasta o połowę

    No, jak tylko podnajmowanej, to pół dla ZDM pół dla Ciebie.
    Chyba marudzisz ;)

    > A co jeśli podpiszę z nią umowę o dzieło albo zlecenie? Można jakoś to w ten
    > sposób ugryźć?

    Hm... patrz post jureq :)
    Dodatkowo na .podatki (w archiwach) znajdziesz uwagi dotyczące sposobu
    rozliczania podatków w ramach umów wykonywanych osobiście.
    Występują utrudnienia w zaliczeniu w koszty wydatków z takich umów:
    - nie przysługuje amortyzacja (np. jak sobie taki podwykonawca maszynę
    do szycia kupi)
    - podstawą do ew. policzenia ZUS jest kwota *nie* pomniejszona o koszty
    (co jest absurdem... ale co zrobić).

    pzdr, Gotfryd