    From: "Konrad" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Działalność gospodarcza, współpraca - jaka forma umowy?
    Date: Wed, 29 Aug 2007 20:57:49 +0200

    > To niby podnajmować nie możesz (i to uznajesz za zrozumiałe), a wydaje
    > Ci się, że "rozdawać" czyjeś możesz wot tak? ;)
    > Tu masz przepisy:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    > ...przeczytaj sobie CAŁOŚĆ :> (przyda się na zaś, nie żartuję!) ale
    > zacznij może od art.688[2] - ponieważ oznaczenie indeksu może nie
    > być czytelne, zacytuję:
    > +++
    > Art. 688'2
    > Bez zgody wynajmującego najemca nie może oddać lokalu lub jego części
    > do bezpłatnego używania ani go podnająć. [...]

    A co jeśli powierzchnia, którą chcę jakkolwiek to nazwiesz ale przyjmijmy,
    że podnająć nie jest wliczona w metraż lokalu? Bo tak faktycznie jest. W
    umowie nie jest ona wogóle wyszczególniona - jest to antresola.
    Co wtedy? Jak w takim przypadku mają się do tego przepisy?

    > Z właścicielem podpisać umowę zezwalającą na użyczenie!
    >
    > Podatkowo to się NIE OPŁACI, bo podatek zapłacą obie strony użyczenia.
    > Podnajęcie jest "tańsze" :>

    Podnajęcie też mi się nie opłaca bo ZDM tak sobie przyjął, że przy
    podnajmowaniu czynsz powierzchnii podnajmowanej wzrasta o połowę i co roku
    trzeba prosić o przedłużenie zgody na podnajem.

    > O poprawki nie.
    > U użyczanie tak.

    A co jeśli podpiszę z nią umowę o dzieło albo zlecenie? Można jakoś to w ten
    sposób ugryźć?

    > pzdr, Gotfryd
    Pozdrawiam,
    Konrad