    From: A...@k...net.pl (Artur Golański)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dzialalnosc gospodarcza
    Date: Mon, 14 Oct 2002 19:47:55 GMT
    Sender: a...@p...onet.pl@pa8.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisał:

    >I ten nie ma pojęcia zawieszenie, ale ma wyrejestrowanie,
    No wlasnie dlaczego nie ma zawieszenia ?
    Bo ustawa nie przewiduje takiej mozliwosci.

    >choc niby zinnym kodem niż wyrejestrowanie-likwidacja...
    A to dziwne ! Podasz nr tego kodu ?
    Ja znalazlem jedynie "140" (zaprzestanie prow. dzal. gosp.),
    141 zaprzestanie..działalnosci, 142 zaprzestanie.. wolnego zawodu.

    >Nikt do końca nie wie jak to działa :-(
    Ale wielu sie upiera nad 'zawieszeniem' :-P

    >nie zgłosił zamknięcia, ale wyrejestrowanie.
    Cytuje z ZUS-owskiego poradnika dla płatników składek (str. 4)
    'płatnik skladek, ktory "zakonczyl" prow. przez siebie dział.
    zobowiazany jest złożyc zgloszenie 'wyrejestrowania' w terminie 7 dni
    od daty zaistnienia tego faktu.

    >Ale panienki twierdzą, że kod wtyrejestrowania jest inny niż w przypadku likwidacji
    Tylko panienka nie potrafi poprzec swego twierdzenia nr i oznaczeniem
    kodu ustalonej przez Jej pracodawce ?

    >Odwieszenia.
    Nie 'odwieszenia', bo jak sam stwierdziles nie zawieszales, tylko
    "wyrejestrowales" sie jako platnik skladek. Natomiast zglaszajac sie
    ponownie do ubezp. wypelniasz druk ZUA, w którym w poz. VI. 02
    wpisujesz date 'powstania' obowiazku ubezpieczenia. Kwestię owego
    'powstania' podaje: art. 13. "OBOWIAZKOWO ubezpieczeniom emerytalnemu,
    rentowym, chorobowemu i wypadkowemu podlegaja:
    4) osoby prowadzace działalnosc pozarolnicza - od dnia ROZPOCZECIA
    wykonywania działalnosci do dnia ZAPRZESTANIA wykonywania tej
    działalnosci".
    Podstawa prawna: (do wiad. Gotfryda !! jesli zdanie
    >nie uznał za stosowne się odnieść, podać podstawy prawnej nie raczył
    było skierowane pod moim adresem)
    ustawa z dn. 13.10.1998 r. (i kolejne zmiany) o systemie ubezpieczen
    społecznych.

    >Ja tak składałem i teściowie tak składają od lat...
    >Nie mówię, że to jest właściwie, ale na razie działa i miejmy nadzieję,
    No wlasnie 'nie mowisz' ;-/ Powstaje pytanie: jesli ZUS zakwestionuje
    Twoje postepowania (zazada zaleglych skladek z odsetkami), a Ty sie
    odwolasz do sadu, to JAKA bedzie interpretacja sedziego w kwestii
    co znaczy moment rozpoczecia i zakonczenia ?

    >No czy aby na pewno?
    Sam rozsadz, nie czekaj na sad ;-D
    Ja tylko powtorze: kazdy kto rozpoczyna dzialalnosc (i konczy !)
    odnosne daty deklaruje w zgloszenie rozpoczecia/zakonczenia dzialnosci
    w UG i to sa fakty.

    Artur Golański