  • Data: 2005-03-30 18:17:00
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórkę
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 30 Mar 2005 13:36:49 +0000 (UTC), Adam Wysocki naskrobał(a):

    > Hej.
    >
    > Sytuacja wygląda tak:
    >
    > - szkoła ma w statucie zapis informujący o tym, że nie wolno korzystać
    > z telefonów komórkowych na lekcji (taki zapis jest zgodny z prawem?
    > Jeśli nie, z którym konkretnie artykułem?).
    >
    > - uczeń 3 klasy gimnazjum, przebywając podczas przerwy na terenie
    > podstawówki (to zespół szkół) wyciągnął telefon żeby przeczytać
    > SMSa.
    >
    > - dyrektor wyciągnął mu telefon z ręki, mówiąc "dawaj to" i odszedł.
    > Chłopak potem poszedł do gabinetu spytać o swoją własność, a dyrektor
> [...]

    Śmiać mi się chce jak czytam powyższe wypowiedzi o 'uprawnieniach'
    dyrektora :) Warto by było może odświeżyć conieco w zakresie prawa
    własności - począwszy od konstytucji na KC i KK skończywszy. Żaden dyrektor
    nie może zabrać telefonu - może ukrać ucznia za nieprzestrzeganie
    regulaminu może mu obniżyć sprawowanie czy wywalić ze szkoły ale nie ma
    prawa tknąć bez jego zgody jego własności. Jedynie gdby przedmiot był
    niebezpieczny dla zdrowia i życia może go odebrać i przechować.
    Nie rozumiem skąd te socjalistyczne przesłanie sugerujące że uczniowie to
    podludzie bez praw na łasce nauczycieli?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org