    From: Belzebub <B...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dwie ceny na sprzedawanym produkcie.
    Date: Sat, 03 Jun 2006 19:36:03 +0200

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 31 May 2006 23:20:15 +0200, doszła do
    mnie wiadomość <m...@m...wp.pl>, w której
    czytam:

    >Na paczce papierosów (L&M) istnieją sobie dwie ceny.
    >Jedna (4,85) - duża, rzucająca się w oczy, niebiesko-żółta.
    >Druga (5,85) - pod spodem paczki, mały nadruk.

    W tym przypadku obowiązuje cena 4,85 - papierosy były wycofane z
    magazynów i przecenione.

    >W jednym sklepie "Lux" płacę 5,85. Taka cena jest wbita w komputer
    >kasy.

    Jeśli jest duża, niebieska cena z boku paczki - ona obowiązuje.

    >W drugim sklepie "Lux" płacę 4,85. Zapytałem sprzedawczynię o cenę -
    >stwierdziła że ta paczka jest "przeceniona".

    Prawidłowo.

    >Wczoraj w ramach tego że miałem chwilę czasu zapytałem kasjera jak to
    >jest... czy w tym drugim "Lux'ie" tracą na mnie 1zł na każdej paczce?
    >Czy w tym "Lux'ie" zarabiają na mnie 1zł przy każdym zakupie tych
    >papierosów.
    >Delikatnie zdenerwowany zaczął wołać kierowniczkę. Tylko akurat ja nie
    >miałem czasu czekać na nią (jakiś bilans robiła).

    Trzeba było poczekać, mogło być ciekawie ;)

    >Która cena mnie obowiązuje?
    >Czy ten duży żółto-niebieski nadruk z ceną niższą nie jest przypadkiem
    >manipulacją?

    Nie, to obowiązująca cena.

    >Zgłaszać to gdzieś? Jest sens?

    Jest sens pogadać z kierownictwem sklepu.

    --
    Tomasz Jasiński.