eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDuży problem z klientem › Re: Duży problem z klientem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news
    .tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "m." <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Duży problem z klientem
    Date: Wed, 13 Oct 2004 11:38:47 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 41
    Message-ID: <ckit9v$r1m$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <ckhkfn$loc$1@as1-42.kalisz.dialup.inetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: chy155.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1097660543 27702 83.31.22.155 (13 Oct 2004 09:42:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Oct 2004 09:42:23 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:247749
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Enter1" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ckhkfn$loc$1@as1-42.kalisz.dialup.inetia.pl...
    > Witam.
    > Bardzo przepraszam za NTG ale nie bardzo wiem gdzie pytać, być może ktoś z
    > grupowiczów miał podobny problem. Otóż półtora roku temu klient dostarczył
    > mi do sprawdzenia i ewentualnego uruchomienia po dołożeniu brakujących
    > podzespołów używany sprzęt komputerowy (dwie obudowy z zasilaczem, dwa
    > durony 750 i dwie płyty główne) i przestał się odzywać. Próbowałem kilka
    > razy przez znajomego dowiedzieć się kiedy odbierze, niestety bez
    rezultatu.
    > Nagle wczoraj dzwoni i chce go natychmiast odebrać. Mam w tej chwili
    kłopot
    > ponieważ sprzęt jest zdekompletowany z winy mojego pracownika, który już u
    > mnie w tej chwili nie pracuje a ja potrzebuję kilku dni na jego
    > skompletowanie. Może ktoś z Was mi poradzi co o takich wypadkach mówi
    > praktyka handlowa, ile czasu należy taki sprzęt przechowywać, czy mogę
    > naliczyć jakieś koszta za składowanie i przechowywanie ew. czy mogę to
    wydać
    > w jakimś możliwym terminie itp.

    Zwyczajowo to jest 3 miesiące do pół roku. W jakimś punkcie naprawy gdzie
    oddawałam monitor na kwicie było napisane że po 3 miesiącach jak nie odbiorę
    to przepada. Teoretycznie przepadek rzeczy może być tylko przez sąd
    dokonany. Prowadzisz jakąś firmę jak rozumiem/działalność gospodarczą
    polegającą na naprawie sprzętu komp. - i to od ponad 1,5 roku, więc wiesz w
    jakim czasie odbiera się zazwyczaj sprzęt. Na pewno nie po 1,5 roku. To nie
    umowa przechowania była zawierana. Powiedz że sprzęt jest w magazynie i
    przez najbliższe dwa tygodnie nie masz możliwości go odebrać. Możesz mu też
    naliczyć koszt przechowania, ale wtedy musisz mu zwrócić całość, łącznie z
    brakującymi częściami. Np. policzyć mu 100 zł za miesiąc - pomnożyć przez 12
    (dla uprzejmości, a co tam, pół roku czekałeś)
    A na przyszłość proponuję wydawać pokwitowania przyjętego sprzętu z opisem
    zlecenia, na których będzie widniała informacja, że jak klient nie odbierze
    sprzętu w ciągu 3 miesięcy to naliczasz opłaty za przechowanie, a po roku
    następuje przepadek rzeczy.

    m.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1