eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDuży problem z klientem › Re: Duży problem z klientem
  • Data: 2004-10-13 09:38:47
    Temat: Re: Duży problem z klientem
    Od: "m." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Enter1" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ckhkfn$loc$1@as1-42.kalisz.dialup.inetia.pl...
    > Witam.
    > Bardzo przepraszam za NTG ale nie bardzo wiem gdzie pytać, być może ktoś z
    > grupowiczów miał podobny problem. Otóż półtora roku temu klient dostarczył
    > mi do sprawdzenia i ewentualnego uruchomienia po dołożeniu brakujących
    > podzespołów używany sprzęt komputerowy (dwie obudowy z zasilaczem, dwa
    > durony 750 i dwie płyty główne) i przestał się odzywać. Próbowałem kilka
    > razy przez znajomego dowiedzieć się kiedy odbierze, niestety bez
    rezultatu.
    > Nagle wczoraj dzwoni i chce go natychmiast odebrać. Mam w tej chwili
    kłopot
    > ponieważ sprzęt jest zdekompletowany z winy mojego pracownika, który już u
    > mnie w tej chwili nie pracuje a ja potrzebuję kilku dni na jego
    > skompletowanie. Może ktoś z Was mi poradzi co o takich wypadkach mówi
    > praktyka handlowa, ile czasu należy taki sprzęt przechowywać, czy mogę
    > naliczyć jakieś koszta za składowanie i przechowywanie ew. czy mogę to
    wydać
    > w jakimś możliwym terminie itp.

    Zwyczajowo to jest 3 miesiące do pół roku. W jakimś punkcie naprawy gdzie
    oddawałam monitor na kwicie było napisane że po 3 miesiącach jak nie odbiorę
    to przepada. Teoretycznie przepadek rzeczy może być tylko przez sąd
    dokonany. Prowadzisz jakąś firmę jak rozumiem/działalność gospodarczą
    polegającą na naprawie sprzętu komp. - i to od ponad 1,5 roku, więc wiesz w
    jakim czasie odbiera się zazwyczaj sprzęt. Na pewno nie po 1,5 roku. To nie
    umowa przechowania była zawierana. Powiedz że sprzęt jest w magazynie i
    przez najbliższe dwa tygodnie nie masz możliwości go odebrać. Możesz mu też
    naliczyć koszt przechowania, ale wtedy musisz mu zwrócić całość, łącznie z
    brakującymi częściami. Np. policzyć mu 100 zł za miesiąc - pomnożyć przez 12
    (dla uprzejmości, a co tam, pół roku czekałeś)
    A na przyszłość proponuję wydawać pokwitowania przyjętego sprzętu z opisem
    zlecenia, na których będzie widniała informacja, że jak klient nie odbierze
    sprzętu w ciągu 3 miesięcy to naliczasz opłaty za przechowanie, a po roku
    następuje przepadek rzeczy.

    m.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1