    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Durczok - kolejny "równiejszy".
    Date: Tue, 30 Jul 2019 00:29:09 +0200 (CEST)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > To jest podstawa do ewentualnego jego skazania. Ja pytałem o podstawę do
    > tymczasowego aresztu.

    Jak rozumiem podstawą miało być realne zagrożenie bardzo wysoką karą
    więzienia z paragrafu "katastrofy w ruchu lądowym" [A]. <cynizm> Im
    więcej by odsiedział w areszcie do wyroku tym prokuratura miałaby
    większe szanse na wyrok "przyklepujący" odsiadkę aresztową. </cynizm>
    Sąd nie podzielił opinii na dużą szansę skazania "katastroficznego"
    wiec to uzasadnienie aresztu siadło *zdaniem sądu* .

    https://www.tvn24.pl/lodz,69/kamil-durczok-bez-aresz
    tu-sad-nie-zgodzil-sie-na-tymczasowe-aresztowanie-dz
    iennikarza,956663.html

    --
    A. Filip