  • Data: 2011-11-05 13:04:54
    Temat: Re: Duplikat paragonu?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-05 10:29, Jacek pisze:
    > Mam urządzenie, które chcę zareklamować, ale zgubiłem paragon.
    Czyli dostałeś i zgubiłeś - pretensje miej do siebie.
    > Zapłaciłem kartą i mogę w każdej chwili wydrukować potwierdzenie.
    Potwierdzenie płatności kartą to nie jest dokument w sensie dokumentów
    sprzedaży. Choćby dlatego że tam jest kwota, ale nie ma za co ta kwota.
    > Czy mogę żądać od sprzedawcy duplikatu paragonu, tak jak można chcieć
    > duplikat faktury, czy mam się upierać na naprawę na podstawie wydruku z
    > karty?
    Faktury wystawia się programem albo wypisuje ręcznie i nie ma większego
    problemu z wystawieniem duplikatu. Paragon to zwykle dokument z kasy
    fiskalnej, a żadna kasa, zgodnie zresztą z rozporządzeniem Min.
    Finansów, nie wystawi duplikatu paragonu. Paragon na kopii (o ile nie
    jest to już nowa kasa z kopią elektroniczną) należy do sprzedawcy i tego
    Ci nie wyda. Jedyny sposób to wydrukować raport fiskalny szczegółowy za
    dany dzień i wyciąć potrzebny paragon z tego raportu, niemniej to nadal
    nie będzie duplikat. Negocjuj, ale raczej z pozycji poproszenia o pomoc
    a nie żądań - bo żądać nie masz prawa nic, to Ty zgubiłeś paragon.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej: