    From: Cubus <c...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Drugie imię
    Date: Fri, 15 Jul 2011 23:59:01 +0200

    W dniu 11-07-15 12:57, mz pisze:
    > Witam
    > Powiedzmy, że nazywam się Wojtek Karol Kowalski
    > Na codzień posługuje się imieniem Wojtek. A teraz chciałbym zacząć
    > posługiwać sie imieniem Karol (ot taka fanaberia faceta). W dowodzie,
    > paszporcie prawie jazdy mam wpisane dwa imiona. Czy moe to zrobić
    > oficjalnie np podpisując sie na poczcie, podając swoje imię i nazwisko,
    > czy muszę też dopełnić jakis formalności by móc robić to oficjalnie.

    Jeśli nazywasz się Wojtek Karol Kowalski, a chcesz nazywać Karol Wojtek
    Kowalski to musisz przeprowadzić urzędową zmianę imienia.
    Nie wiem czy wymagane jest podanie istotnego powodu (tak jak ma to
    miejsce przy zmianie nazwiska), ale urząd ostatecznie wyda decyzję
    o "zmianie imienia Wojciecha Karola Kowalskiego na imię 'Karol
    Wojciech'". Potem jeszcze wymiana DO, PJ, paszportu no i zrobienie 100
    kopii decyzji aby dołączać ją wszędzie tam gdzie posługujesz się
    dokumentami wydanymi przed zmianą.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo