  • Data: 2006-09-21 22:30:27
    Temat: Re: Droga prywatna - pomocy !!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 18 Sep 2006, Wąski wrote:

    > Pytanie:
    > Co mogę zrobić żeby wyegzekwować należną część za wykonanie drogi i bramy na
    > wjeździe na ten teren lub jak ograniczyć możliwość jeżdżenia lokatora z domu
    > Y.

    Na mój rozum: "nie da się". Uprzedzam ze nie jestem prawnikiem
    i głównie chcę wywołać krytykę poglądu :) ale... ale tak mi wychodzi.

    Uzasadnienie: współwłaściciele są zobowiązani do wspólnego ponoszenia
    kosztów. Ale decyzje też podejmują wspólnie. A z opisu wynika że
    z tą wspólnością decyzji różnie było ;)

    Z braku wspólnej decyzji można wystąpić do sądu, ale sąd nakaże wyłącznie
    KONIECZNE czynnosci. Skoro po błocku da się jeździć i pani Y to nie
    przeszkadza, sądowi nic do tego że *sam* wydałeś na coś pieniądze.

    Przez to pani Y nie straci prawa do korzystania - bo niby czemu, może
    ew wystąpić o przywrócenie stanu poprzedniego :>, a lokator z domu
    pani Y korzysta z drogi w jej imieniu i nic Tobie do tego, dobrze jak
    nie będzie mu przeszkadzało że po asfalcie ;) (a gorzej jak będzie
    przeszkadzał domof*u*n czy inne zdalne sterowanie).

    > Pani Y jak do tej pory wraz z całą rodziną i tak łazi mi po tej drodze bo tak
    > im wygodnie jak twierdzą.

    Jej droga. Częsciowo i niepodzielnie (znaczy ma RÓWNIEŻ prawo łazić
    i dopóki nieruchomość nie zostanie podzielona sądownie to po całej
    powierzchni tejże drogi).
    Ba, byłoby głupotą z jej strony jakby NIE korzystała w jakiś sposób
    z tej drogi :> (zasiedzenie to się nazywa). Na jej miejscu większość
    grupowiczów wręcz wpisałaby do umowy najmu obowiązek łażenia po tej
    drodze (przez lokatora) ;)

    > Jest ktoś w stanie mi pomóc ograniczyć im to szwendalstwo po drodze w którą
    > władowałem już i właduję jeszcze niemałe pieniądze?

    Obawiam się że podłamuję Twoje przekonanie o "słuszności" :)
    Przecież to co chcesz zrobić przypomina próbę "wykopania" *właścicieli*
    mieszkań, współwłaścicieli domu, za pomocą postawienia ich przed
    faktem dokonanym w postaci pokrycia dachu złoconą blachą przez
    jednego ze współwłaścicieli - "on chciał mieć ładnie a teraz
    wszyscy płaćcie".
    Nie ma tak dobrze, kupując współwłasność z błockiem godziłeś się
    że albo ZGODNIE zrobicie asfalt, albo ma być błocko i już.
    A jak chcesz wyasfaltować i się nie sprzeciwią to się ciesz, bo
    mogą mieć interes w sprzeciwie, w obawie o przyszłe spory co do
    *utrzymania* tejże drogi (niech sie okaże np. że od asfaltu jest
    wyższy podatek, to obciąży wszystkich solidarnie).

    pzdr, Gotfryd