eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDroga - kto odpowiedzialny. › Re: Droga - kto odpowiedzialny.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.neostrada.pl!a
    tlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga - kto odpowiedzialny.
    Date: Tue, 1 Sep 2009 02:42:02 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 45
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0909010236470.3392@quad>
    References: <1...@b...poznan.pl>
    <h...@n...lechistan.com>
    <1...@b...poznan.pl>
    <e...@n...lechistan.com>
    <2...@b...poznan.pl>
    <d...@n...lechistan.com>
    <2...@b...poznan.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0908292124090.3880@quad>
    <3...@b...poznan.pl>
    NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1251765872 28125 83.15.167.123 (1 Sep 2009
    00:44:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Sep 2009 00:44:32 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <3...@b...poznan.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:604947
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 30 Aug 2009, Budzik wrote:

    >> Aby "ustawić" kierowcę z powodu innych uczestników drogi na
    >> przykład. Dajmy na to, aby mieli szansę wyjechać z podporządkowanej,
    >> włączyć się do ruchu czy coś podobnego.
    >> To że *on* może przejechać ze stosowną prędkością nie jest jedynym
    >> wyznacznikiem ustawiania znaków drodze.
    >>
    > Jasne. To jest jeden z powodów. Mam jednak nadzieje, iz nie sugerujesz, ze
    > jedyny i ograniczenia mowiace - kierowco zwolnij, bo TY tym fragmentem
    > drogi z dotychczasowa predkoscia maksymalna bezpiecznie nie przejedziesz,
    > nie wystepuja?

    W żadnym razie.
    Protestowałem jedynie sposobi prezentowania przepisów, który sugerował
    dość egocentryczny punkt widzenia: "ma być taka prędkość, abym *JA*
    dał rady przejechać" - zupełnie ignorujący istnienie innych
    użyszkodników drogi :)

    > hmm, nie przyszloby mi do głowy ze *głowna* intencja stawiania znaku
    > "uwaga, ostry łuk" jest zakaz wyprzedzania

    Ależ nie mówię że głównym, zaznaczając to gdzieś na koniec tekstem
    "na przykład" ;)
    Przyczyna jak wyżej.
    Zakręt może być doskonale widoczny (nie wymagający ostrzeżenia),
    a może tam być znak - i nie ma przeszkód aby ów zakaz był
    jedynym powodem postawienia.

    >> Chciałem tylko zwrócić uwagę, iż to czy kierujący może bezpiecznie
    >> przejechać nie jest jedynym kryterium dla przepisów, znaków
    >> i innych takich!
    >>
    > oczywiscie.
    > Ale przypominam - cała rozmowa toczy sie o łuku poza terenem zabudowanym -
    > tam nie zadnych podporzadkowanych,

    Przyjąłem.
    Ale:

    > wyprzedzanie jest niemozliwe itd.

    ...Ty chyba *zdecydowanie* nie znasz możliwości polskich kierowców!

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1