    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga - kto odpowiedzialny.
    Date: Sat, 29 Aug 2009 21:34:42 +0200

    Jako że flejm się zrobił, to ze dwa grosze wetknę, proszę wybaczyć
    że nie w sprawie "głównego pytania" (które jak rozumiem się już
    wyjaśniło :))

    On Thu, 20 Aug 2009, Budzik wrote:

    [ do Andrzeja ]

    > Po co twim zdaniem ogranicznia predkosci na drodze, skoro w kazdych
    > warunkach kazdy kierowca i tak jest sam w stanie ocenic z jaka predkoscia
    > bezpiecznie mozna przejechac dany odcinek drogi?

    Aby "ustawić" kierowcę z powodu innych uczestników drogi na
    przykład. Dajmy na to, aby mieli szansę wyjechać z podporządkowanej,
    włączyć się do ruchu czy coś podobnego.
    To że *on* może przejechać ze stosowną prędkością nie jest jedynym
    wyznacznikiem ustawiania znaków drodze.

    > Jeszcze raz 9bo wyzej odpowiedzi nie było) - po co znaki ostrzegajace
    > o zakretach, kretych drogach,

    Ano, ustanawiają zakaz wyprzedzania.
    Aby nie zajmował innym "więcej miejsca niż musi".
    W odróżnieniu od "ciągłej" (która ustanawia tylko zakaz przejeżdżania
    sa sąsiedni pas/stronę). Na przykład.

    > po co barierki itp?

    A na to nie da się (przynajmniej niekiedy) odpowiedzieć w tym
    tonie, bo rzeczywiście często mają na względzie tylko interes
    kierowcy (tego, którego "paska" dotyczą, w odróżnieniu
    od *innych* użyszkodników drogi, w tym innych kierowców).

    Chciałem tylko zwrócić uwagę, iż to czy kierujący może bezpiecznie
    przejechać nie jest jedynym kryterium dla przepisów, znaków
    i innych takich!

    pzdr, Gotfryd