  • Data: 2002-04-02 15:47:53
    Temat: Re: Dowod osobisty od 25 roku zycia???
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 2 Apr 2002, Luckydar wrote:

    > A osoby ubezwlasnowolnione? Na przyklad chore psychicznie lub po popelnieniu
    > jakiegos przestepstwa? Obilo mi sie niedawno o uszy, ze cos takiego jest

    Też. Przecież trzeba je jakoś ewidencjonować, a są pełnoletnie. Także
    pozbawienie praw publicznych nie wyłącza tego obowiązku.

    > mozliwe, jesli dana osoba nie jest zdolna do samodzielnej egzystencji. Choc
    > moge sie mylic. Czy naprawde nie ma takiej mozliwosci?

    Nie rozumiem dlaczego tak się przy tym upierasz - zawsze wierzysz
    plotkom, zwłaszcza w okolicy 1 kwietnia?

    Ściślej - obowiązek posiadania dowodu wynika z art. 34 ustawy o ewidencji
    ludności i dotyczy osób które ukończyły lat 18, lub lat 15 jeśli nie
    zamieszkują wspólnie z opiekunami lub nie mają opiekunów, zaś na wniosek
    dowód (w tych wypadkach) można wydać już od lat 13.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)