eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDostawca internetu robi co chce, prosze o poradeRe: Dostawca internetu robi co chce, prosze o porade
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.astercity.net!news.aster.pl!not-for-mail
    From: "Tiger" <c...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <d98jgd$bni$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Dostawca internetu robi co chce, prosze o porade
    Date: Tue, 21 Jun 2005 17:05:57 +0200
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Lines: 57
    Message-ID: <42b82afd$0$2138$f69f905@mamut2.aster.pl>
    NNTP-Posting-Date: 21 Jun 2005 14:58:05 GMT
    NNTP-Posting-Host: 82.210.173.245
    X-Trace: 1119365885 mamut2.aster.pl 2138 82.210.173.245:3047
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:306399
    [ ukryj nagłówki ]

    > 1 Jak wymusić na firmie uznanie reklamacji w której żądałem anulowania
    opłat
    > za okres awarii łącza t.j. od listopada 2004? Ustawowy okres odpowiedzenia
    > na reklamacje minął, więc została ona całkowicie uznana.

    Sam sobie odpowiedziales :-) Sprawdz tylko, czy odpowiedz na Twoja
    reklamacje ma stempelek poczty (nadania) z odpowiednim terminem, czy masz
    potwierdzenie nadania faksu (dodatkowo wez billing). Sprawdz czy termin
    30-dniowy +1 zgadza sie - to +1, to termin na dostarczenie poczty poleconej
    z odpowiedzia na reklamacje... o ile dobrze pamietam. Zbierz dokumentacje.
    Jedna z form dokumentacji moze byc log z firewalla na Twoim komputerze,
    ktory swiadczylby o polaczeniach, ktore wykonywal Twoj komputer (a
    jednoczesnie - czy Internet dzialal, czy nie).

    > 2 Jak wymusić uzyskanie tego uznania reklamacji na piśmie? Tak bym miał
    > pewność że nigdzie nie widnieje jako dłużnik?

    Nie musisz. Automatycznie jest uznana po niedotrzymaniu przez ISP okresu
    30+1 dniowego.

    > 3 Jak rozstać się z firmą wychodząc z tego bez sztucznie stworzonego
    > zadłużenia?

    1. Okres przerwy w dostawie Internetu powyzej 7 dni;
    2. Jakakolwiek zmiana w cenie, regulaminie, albo inna jakosciowa lub
    ilosciowa, ktora mozna interpretowac, jako zmiane warunkow umowy. Chodzi mi
    o np. zmiane ceny, albo zmiane przepustowosci lacza "na papierze" - bo
    niestety faktyczna jakosc trudno udowodnic.

    > 4 Ktoś kilka postów niżej wspomniał o terminie 7 dni w których firma
    odcina
    > od internetu a po którym można uznać umowę za zerwaną. Można się na ten
    fakt
    > powołać przy wypowiedzeniu umowy firmie? Obecnie mam wyłączony dostęp do
    > internetu z powodu nie opłacanego abonamentu.

    Jezeli masz uznana reklamacje dot. konkretnego okresu i w dalszym terminie
    zaleglosc nie wieksza, niz 30-dniowa - nie mieli prawa Cie odciac i w tej
    sytuacji mozesz liczyc 7 dni. Pamietaj o zbieraniu dokumentacji!!! Bedzie Ci
    przydatna, jezeli bedziesz mial z ta firma rozmowe o zlozeniu sprawy w
    sadzie. Jezeli przedstawisz im dosc mocny material dowodowy, to nawet Cie
    nie powinni pozwac.

    > 5 Istnieje jakaś szansa odzyskania opłaty za zestawienie łączy
    internetowych
    > (400zł) które działały tylko 9 miesięcy?

    Moze w formie odszkodowania, jezeli udowodnisz, ze uporczywe braki
    jakosciowe dostarczanej uslugi i rownolegle z nimi niedostatki w komunikacji
    z firma spowodowaly, ze miales wymierne straty np. z tytulu niemoznosci
    wykonywania pracy.

    Pozdrawiam walczacych z nieuczciwymi ISPami :-)

    Tiger


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1