    From: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Doręczanie korespondencji
    Date: Sat, 22 Nov 2008 23:05:04 +0100

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 20:29:55 +0000, Rentier napisał(a):

    > Sąd tnąc koszty wrzucił mi w drzwi odpowiednik pocztowego awiza.A że wszyscy
    pracują do godz. 15,
    > nie mam żadnych szans na odbiór..Zakładam,że sąd miał obowiązek powiadomic mnie
    pisemnie o dokonaniach.
    > Oczywiście każe mi teraz zasuwać do swojej siedziby na drugi koniec miasta, a
    wydaje mi sie że do
    > takich numerów jest upoważniona tylko Poczta Polska.
    > Nawiasem, placówka jest 500m ode mnie.
    > Czy sąd może w taki sposób "doręczać" korespondencję???

    przykładowo kodex postępowania cywilnego:

    Rozdział 2
    Doręczenia
    Art. 131.
    § 1. Sąd dokonywa doręczeń przez pocztę, komornika, woźnych, a także przez
    sądową
    służbę doręczeniową.
    § 2. Szczegółowy tryb doręczania pism sądowych przez pocztę określa
    rozporządzenie
    Ministra Sprawiedliwości wydane w porozumieniu z Ministrem Łączności.
    §3. Minister Sprawiedliwości może, w drodze rozporządzenia, utworzyć sądową
    służbę doręczeniową, powołaną do dokonywania doręczeń, o których mowa w
    § 1, i określić organizację służby doręczeniowej oraz szczegółowy tryb
    doręczania
    przez tę służbę pism sądowych, mając na względzie zapewnienie skuteczności
    doręczeń, zachowania wymogów postępowania sądowego, ochronę
    praw osób, którym pisma są doręczane, oraz zasady ochrony ich danych
    osobowych.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://grupy.3mam.net/ różne tematy