  • Data: 2008-11-20 09:15:38
    Temat: Re: Doprecyzowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Nov 2008, Wojtek wrote:

    > Nie mam pojęcia jak to zakwalifikować. Raczej przyszli do mnie jako oficjalni
    > kaznodzieje kościoła coś chyba podobnego do działalności misjonarskiej.

    W sumie moje pytanie było skierowane do bezpośrednich przedpiśców: jest
    takie pojęcie jak "osoba publiczna".
    I obejmuje ono m.in. "zasięg" normalnego publicznego występowania danej
    osoby, na pewno nie jest niczym dziwnym że np. prezydent miasta musi się
    liczyć że jest "publiczny" w skali województwa.
    Ale ktoś występujący w skali dzielnicy wcale nie jest "publiczny" w skali
    kraju, więc rozpowszechnianie jego wizerunku (bez zgodu) na ogólnokrajowym
    forum/gazecie/telewizji mogłoby być naruszeniem prawa.
    Pic w tym, że skoro rozpoznanie jest możliwe *wyłacznie* przez osoby,
    które *wiedzą* kto to jest, a chodzi o zakres występowania publicznego,
    to widzę pewien problem z zarzutem przekroczenia granic odnoszenie się
    do danej osoby jako "publicznej".
    A tak zrozumiałem tezę o pozwie za naruszenie dóbr osobistych.
    Choć przyznaję, że rozważanie raczej dotyczy ochrony wizerunku.
    Może przedpiścy powiedzą - *jakie* dobra (a raczej naruszenie jakich
    dóbr) mają na myśli?

    pzdr, Gotfryd