    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domowa uprawa roślin.
    Date: Tue, 7 Sep 2004 19:36:09 +0200

    Użytkownik "Rumcajs(TM)" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:chjr85$r1$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy w tej kolekcji mogę umieścić konopie (użytkowa
    > roślina włóknista) Cannabis indica?
    > Jeśli nie, to czemu?
    > Jeśli tak, to na jakich zasadach?
    > To samo pytanie dotyczy krasnodrzewu pospolitego - (Erythroxylon coca L.),
    > czyli krzewu koki.

    Uprawa konopi włóknistych może być prowadzona wyłącznie na potrzeby
    przemysłu włókienniczego, chemicznego i celulozowo-papierniczego oraz
    nasiennictwa. Uprawa konopi innych niż wymienione jest zabroniona. Wynika to
    z art. 32 Ust. z dnia 24 kwietnia 1997 r. o przeciwdziałaniu narkomanii. Nie
    podejmuję się oceny, czy Cannabis indica jest akurat włókniste, czy nie. Ale
    nawet jak jest, to w celu amatorskiego chowu posiadać tego nie można. W
    każdym razie ten kto, wbrew przepisom ustawy, uprawia mak niskomorfinowy lub
    konopie włókniste, podlega karze grzywny - a więc to wykroczenie (art. 51
    cyt. ust.).

    Co do krasnodrzewu pospolitego, to nie umiem nic poradzić, gdyż nawet nie
    mam pomysłu co to jest. Naprowadź mnie, czym ewentualnie może to grozić. To
    jakiś narkotyk, czy inna niebezpieczna roślina.