eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDomniemanie trybu reklamacjiRe: Domniemanie trybu reklamacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!a
    tlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "RS" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domniemanie trybu reklamacji
    Date: Tue, 15 May 2007 12:49:18 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 42
    Message-ID: <f2c3fn$lmc$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <46484c58$1@news.home.net.pl> <i...@z...router>
    <46485f79$1@news.home.net.pl> <1...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: dot26.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1179226423 22220 83.24.127.26 (15 May 2007 10:53:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 15 May 2007 10:53:43 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:461489
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:1c7nh4-5ls.ln1@ziutka.router...
    > Dnia 14.05.2007 RS <a...@o...pl> napisał/a:
    >> A jak wygląda gwarancja? Był jakiś dokument kształtujący warunki
    >> gwarancji?
    >
    > Intencją powyższego pytania jest stwierwdzenie, czy w świetle wiadomej
    > ustawy w ogóle dostałeś gwarancję. Jesli dostałeś papier z oznaczeniem
    > towaru, napisem: gwarancja 3 letnia i to wszystko, to nie jest to
    > gwarancja (vide art. 13 u.1) czyli reszta rozważań jest pomijalna.
    >
    > Co do tej reszty: MZ dla trybu reklamacji nie ma znaczenia jaką drogę
    > obrał sprzedawca. Nie ma też znaczenia jego ewentualne pośrednictwo w
    > przypadku reklamacji z tyt. gwarancji. Gwarantem nie musi być producent
    > sprzętu. Moze być nim tez sprzedawca czy jakakolwiek inna osoba prawna
    > która przyjęla na siebie takie zobowiązanie.
    >
    > Odnośnie Twojego przypadku to obawiam się, że z powodu złożenia tej
    > kserokopii karty gwarancyjnej sprzedawca mógł domniemywać, że chodzi Ci
    > o naprawę z tyt. gwarancji. I teraz tylko w przypadku opisanym na samym
    > początku, mógłbyś spróbować argumentować, że dołączyłeś kartę wyłącznie w
    > celu szerszej dokumentacji zakupu, bo w świetle prawa nie jest ona
    > dokumentem gwarancyjnym.
    >
    > --
    > Marcin

    Dziękuję za słuszne spostrzeżenia, w rzeczywistości nie dałem gwarancji
    tylko kserokopię pierwszej strony karty gwarancyjnej (jako dodatek do dowodu
    zakupu), gdyż jest to jedyne miejsce gdzie widnieje numer seryjny
    reklamowanego sprzętu - a to jest przecież niezbędne w celu ustalenia
    tożsamości urządzenia. Nie wydaje mi się, żeby można było zrobić inaczej.
    Poza tym na samej karcie gwarancyjnej (w jej warunkach) jest napisane, że w
    przypadku wystąpienia wady, należy zwracać się do autoryzowanych punktów
    serwisowych, a sklep takim nie jest. Wydaje mi się, że jest wystarczająco
    dużo przesłanek świadczących niezbicie o tym, że nie powołałem się na
    gwarancję, lecz na ustawę.

    Dzięki i pozdrwaiam, RS.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1