    From: "Szymon" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domniemanie doreczenia - list zwykly nie polecony
    Date: Mon, 23 Oct 2006 12:22:15 +0200

    > Mam taki problem zmienilem adres zameldowania podalem je odpowiednim
    > organom (bankowi) lecz czesc byla przesylana badz pod stary adres badz pod
    > nowy.
    > Informowano mnie na stary adres o zadluzeniach 4 rat .. ale takowych
    > dokumentow nie otrzymywalem bo juz tam nie mieszkam.
    > Firma windykacyjna przesyla wezwanie do zaplaty listem zwyklym nie
    > poleconym.
    > Wg tej firmy jest to domniemanie doreczenia mimo ze listy z Banku oraz
    > firmy windykacyjnej byly wysylane listem zwyklym.
> [...]

    Po pierwsze - jeśli firma windykacyjna przysyła list zwykły, jego miejsce
    jest w koszu. Możeś się natomiast z ciekawości zapoznać ;)

    Po drugie - jesli firma windykacyjna dzwoni, a nie dostarczyli Ci dokumentów
    (nie mają według Ciebie dowodu), nie pamiętasz takiego długu. Powiedz, że
    dopóki nie otrzymasz dokumentów potwierdzających dług i dokumentów
    potwierdzających że są stroną w postępowaniu nie będziesz z nimi rozmawiał i
    odłóż słuchawkę. Jeśli nadal dzwonią zakomunikuj, że nagrałeś rozmowę i
    złożysz doniesienie o próbie wyłudzenia.

    Po trzecie - banki mają bankowy tytuł egzekucyjny. Kiedy go używają, ściga
    cię komornik a nie windykator. Jeśli ściga Cię windykator, to znaczy tyle że
    bank albo chce do Ciebie dotrzeć i spróbować odzyskać pokojowo pieniądze,
    albo uznał że dług jest na tyle nieznaczący, że można go olać i dał po
    prostu szansę ściemniaczom na próbę odzyskania go od Ciebie.