  • Data: 2005-07-30 12:38:31
    Temat: Re: Domena dolby.pl
    Od: MiKeyCo <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman Rumpel napisał(a):
    > Jakby tak było, to miałby licencję na używanie tego znaku.

    Nie. Absolutbie nie miałby licencji. Licencję (albo prawa całkowite i
    wyłączne) posiadałby co najwyżej producent towarów, którymi on handluje.

    > Mozesz
    > wierzyć w szczerosć jego intencji, ja już za stary na to jestem.

    Ale mnie nie interesuje czy Ty mu wierzysz czy nie. Dowiedź jego złą wolę.

    > Poza tym, gdyby to miały być wyroby ze znakiem dolby, top wówczas
    > odpadałoby Twoje stwierdzenie o tym ,że pod taką domeną można nocnikami
    > handlować

    Zacznij czytać ze zrozumieniem. Wyraźnie zaznaczyłem, że rozpatruję
    dwa różne przypadki i za każdym razem to wyraźnie wskazywałem.

    > Napisałem juz - jest to pasożytnictwo na cudzej renomie

    Czyżby? Dowiedź swoich twierdzeń a nie stosujesz puste tezy.

    > Aha, ciekawe rzeczy waśc prawisz.
    > To znaczy, ze dodanie literek kraju czyni już wystarczajace odróżnienie?

    Nie literek kraju a domenę. W tej kwestii nie ma jeszcze
    wystarczającego orzecznictwa czy praw. Gość stwierdzi choćby to, że
    domenę dolby.pl zarejestrował, bo nie było innej ładnej, fajnej, krótkiej.
    1. Ciężar dowodowy spoczywa na powództwie/skarżącemu więc dowiedź swoich
    też, chwilowo pustych.
    2. Gość zarezerwuje domenę i opracuje logo i logotyp diametralnie różne
    od Dolby. Będzie handlował nocnikami.
    3. Na wszystko co piszę wskazuje jak na razie tok rozumowania, brak
    wystarczającego orzecznictwa i dotychczasowa praktyka.

    Nawet Centertel posiadający wyłączne prawa do znaku Orange na terenie RP
    domenę orange.pl _odkupił_ od dotychczasowego właściciela. A nie uzyskał
    ją na drodze sądowej. Jeśli sądownie byłoby to możliwe to i tak byłoby
    to baaardzoooo żmudne.

    Więc nie pitol, przedstaw konkrety na poparcie swoich tez.

    > To jak mają sie oznaczać legalne filie/oddziały zagraniacznych
    > przedsiebiorców i ich witryny. Korzystasz czasem z google.pl i uważasz,
    > ze to nie tosamo, co google.com?

    Gdybym zarejestrował domenę google.pl przed Google Inc. To de facto
    mieliby spore problemy z odzyskaniem domeny. Cybersquatting dlatego
    kwitł. Google i Dolby posiadają prawa do znaków słownych, a słowa takowe
    nie istniały w żadnym innym języku, więc jakiekolwiek roszczenia mają
    silniejsze podparcie. Choć i tak trochę zgeneralizowałem, gdyż google
    powstało ciut wcześniej przed powstaniem firmy i wymyślił je ktoś inny niż.

    > Właśnie o to chodzi, ze to nie wystarczy.

    Tak? A dlaczego? Może konkrety?

    Ja stawiam najważniejsze:
    1. Argument przypadkowości wyboru połączony z odmiennym logo i logotypem
    (znakami graficznymi). Rejestracją domen (polskich i globalnych, a także
    wielu innych) rządzi zasada 'kto pierwszy ten lepszy', 'first come,
    first served'. Na skarżącym/powodzie spoczywa ciężar dowodowy. Więc
    udowodnij.
    2. 'Chanel' ma oparcie w dotychczasowym języku. Może i słabe, ale jednak.

    Osobiście uważam, że sprawa byłaby dla Michała całkowicie legalna i
    wygrana. Jedyną stroną mogącą go skarżyć byłoby Dolby Laboratoires z
    SanFrancisco. A na pewno nie producenci, jakakolwiek strona prywatna,
    rządowa, społeczna czy inna. Nawet gdyby doszło do skarżenia (rozpatruję
    tylko drogę sądownictwa powszechnego a nie polubownego) to handlując
    towarami na licencji Dolby w żaden sposób nie stanowi ani nieuczciwej
    konkurencji ani nielegalnego wykorzystania wzoru. Mógłby nawet
    posługiwać się zastrzeżonym wzorem graficznym Dolby - oczywiście nie
    jako firmę.

    Z nocnikami wymagałoby to trochę zabiegów, ale sądzę, że się dałoby
    nawet przy sprzeciwie Dolby Laboratories... Poflejmujemy?

    --
    pzdr
    MiKeyCo