    From: MiKeyCo <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domena dolby.pl
    Date: Fri, 29 Jul 2005 19:06:26 +0200

    Roman Rumpel napisał(a):
    > Nie, napewno NIE może.

    Myślę, że zdecydowanie przesadzasz, a w części nie masz racji.
    Absolutnie nie wspomniałem o produktach pod taką marką, a jedynie o
    sprzedaży (sklepie/firmie), gdyż o to chodziło w pytaniu.

    > Dolby jest z pewnoscią znakiem powszechnie znanym a jako taki jest
    > chroniony poza granicami podobienstwa towarów.
    > Jest to wprost deprecjacja znaku towarowego, a ponadto czyn nieuczciwej
    > konkurencji. Ja bym na miejscu uprawnionego ze znaku dolby natychmiast
    > zablokował takie używanie. Były kiedyś próby sprzedawania trutki na
    > szczury pod znakiem Chanel. Zgadnij jak się skończyły?

    Była to sprzedaż trutki pod znakiem 'Chanel', a nie trutki o innej
    marce w sklepie internetowym występującym pod, zarejestrowanym lub nie,
    znakiem "Chanel.pl". Zważ to, bo o to chodziło.

    W dodatku w pierwotnym pytaniu raczej chodzi o sprzedaż produktów
    legalnie wykorzystyjących znak 'Chanel' pod adresem internetowym
    'Chanel.pl'. Ja pokusiłem się o dalsze posunięcie i sprzedaż nocników
    pod adresem internetowym 'Chanel.pl'. Znak 'Chanel.pl' dotyczy sklepu a
    nie produktów.

    A zarzutu nieuczciwej konkurencji do sprzedaży legalnych perfum
    'Chanel' w sklepie pod adresem 'Chanel.pl' na pewno nie można podnieść.
    A o to zdaje się chodziło w pytaniu Michała - chciał zapewne sprzedawać
    w swoim sklepie produkty z legalnym logo Dolby. Zarzut nieuczciwej
    konkurencji możnaby podnieść dopiero w przypadku sklepu 'Chanel.pl'
    dystrybuującego nocniki, ale imho jest to bezpodstawne - w jaki sposób
    on kunkuruje z posiadacczem praw do perfum Chanel? Byłoby to co najwyżej
    bezpodstawnym wykorzystaniem znaku zastrzeżonego, ale jak podkreśliłem
    'Chanel' i 'Chanel.pl' to nie to samo. Sklep musiałby jednak mieć
    wyraźnie dystansowaną swoją markę w stosunku do marki 'Chanel' i
    konsekwentnie zawsze używać swojego znaku 'Chanel.pl'.

    --
    pzdr
    MiKeyCo