eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDom na dziadka ziemia na prababcie. Jak przepisac na siebie? POMOCY! › Re: Dom na dziadka ziemia na prababcie. Jak przepisac na siebie? POMOCY!
  • Data: 2003-07-12 22:31:26
    Temat: Re: Dom na dziadka ziemia na prababcie. Jak przepisac na siebie? POMOCY!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Co jest tańsze: zrzeczenie się przed notariuszem czy sądem?

    Jeśli chodzi o cenę, to jest to jednakowo. Z tym, że teraz przypomniałem
    sobie, że nic z tego. Po 6-ciu miesiącach od otwarcia spadku przyjęli w
    całości i nie mogą teraz sprzeciwić się. No to pozostaje to zrobić tak, by i
    Ciotka Ci darowała swoje 50%

    | Jak ruszyć sprawę, gdzie jakie pismo?

    Sąd właściwy dla miejsca otwarcia spadku - wniosek o stwierdzenie nabycia
    spadku. Potem skarbówka (pewnie wyjdzie zwolnienie z podatku, ale trzeba
    złożyć deklaracje). Potem notariusz i dwie darowizny.

    | Czy po otrzymaniu spadku przez ojca, rodzina matki (zony ojca :)), nie
    bedzie
    | miała żadnych praw do domu i działki?

    Nie będzie miała, dokąd ojciec będzie żył. Za swojego życia ze swoim
    majątkiem może zrobić, co zechce. Potem żona dziedziczy 1/2, a jeśli nie
    dożyje, to jej zstępni, czyli Ty i Twoje rodzeństwo. Pozostała rodzina nie
    ma nic do tego.