    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dom Pomocy Społecznej - a odpłatności POMOCY
    Date: 25 Jun 2005 08:53:50 +0200

> [...]
    > prawnej. Ostatnio takich porad bezpłatnych udzielali studenci UW w kilku
    > punktach Warszawy. I nie zapomnij następnym razem POPROSIĆ grupowiczów o
    > pomoc w rozwiązaniu sprawy. czasem takie słowa działają magicznie i ludzie
    > chetniej pomagają. Przekopiowałeś jednak urzedniczy żargon, który dla
    > niewielu jest zrozumiały. Ja mam wiele wspólnego z prawem, ale nie rozumiem
    > o co chodzi w Twojej sprawie. Może gdybyś napisał swoimi słowami i nadał
    > jakąś formę (grzecznościową:) do grupowiczów) więcej osób odezwałoby się do

    Faktycznie masz wiele racji, ale forma wypowiedzi to chyba efekt mojej
    frustracji, jednak ok odcinam się od złości, jaką w sobie mam i postarm się
    wytłumaczyć w czym tkwi problem.

    Osoba niepełnoletnia skierowana została do DPS przed dniem 01 stycznia 2004r.,
    czyli kiedy obowiązywała stara ust. o pomocy społecznej, obecnie wydana została
    decyzja odot odpłatności za pobyt dziecka w DPS (już w trakcie obowiązywania
    nowej ustawy).

    WĄTPLIWOŚĆ nr 1 - o rowianie której proszę w imieniu osoby zainteresowanej
    Nie mogę bowiem doszukać się w txt ustawy nowej - w przepisach informacji, iż w
    sprawach nazwijmy je płacowych - zastosowanie mają dotychczasowe przepisy ?

    WĄTPLIWOŚĆ nr 2 - w art 2a pkt 2b starej ustawy zawarto definicję pojęcia DOCHÓD
    DZIECKA, w art 35 natomiast na który powołuje się wydana decyzja czytamy "Art.
    35. 1. (154) Pobyt w domu pomocy społecznej jest odpłatny, z zastrzeżeniem ust.
    2g i 2h według następujących zasad: (...)
    2) miesięczną opłatę za pobyt dzieci w domu pomocy społecznej ponoszą rodzice
[...]

    Prosze o wyjaśnienie pkt 2) albowiem nijak nie potrafię go zrozumieć, napewno to
    banalnie proste jednak brak mi pomysłu.

    Pytanie także co w sytuacji, kidy dziecko NIE MA DOCHODU w rozumieniu art 2a pkt 2b.

    Art. 4. 1. (23) Prawo do świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej przysługuje
    osobom i rodzinom, których dochód na osobę w rodzinie, z zastrzeżeniem art. 24a,
    art. 27a, art. 31a, art. 33g ust. 1-3 i art. 33p, nie przekracza:
    1) na osobę samotnie gospodarującą - 447 zł(24),

    Wielkie podziękowania w imieniu moim jako osoby, która poległa na obecną chwilę
    - jednak się nie poddaje - oraz samej zainteresowanej.