    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Doktorat a srednia ze studiow
    Date: Fri, 2 Mar 2007 10:45:56 +0100

    Użytkownik "Misio" <m...@v...pl> napisał
    > Chcialbym was zapytac czy jest jakas mozliwosc rozpoczecia doktoratu jesli
    > sie
    > nie ma wymaganej w regulaminie studiow sredniej np 4,5 ? bardzo mi zalezy
    > na
    > jakiejs konkretnej odpowiedzi. Czy moze jest mozliwosc rozpoczecia studiow
    > na
    > podstawie zgody na przyjecie przez promotora albo cos podobnego, czy ktos
    > sie
    > z tym spotkal?

    Może w tym regulaminie czy uczelnianym zarządzeniu o studiach doktoranckich
    jest jakaś furtka typu np." Za zgodą dziekana można zezwolić osobie nie
    mającej.."
    Poza tym doktorat i studia doktoranckie to nie to samo. Można mieć doktorat
    bez tych studiów, tzn. pracuje się samemu tzw. doktorat z wolnej stopy,
    zwykle wymagana jest zgoda promotora i prau inych osób, ale nie obowiązuje
    wtedy regulamin studiów doktoranckich, ta opcja jest płatna, ale masz więcje
    czasu dla siebie.