  • Data: 2003-02-03 20:06:13
    Temat: Re: Doktoranci ktoż to taki?
    Od: "experimental" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > mają

    > pracy,

    Gdzie szukac informacji to nie wiem, ale z tego co mi wiadomo (osobiscie) to
    stypedium nie jest opodatkowane i nie jest wliczane jako twoj dochod, wiec
    Skarbowy Cie nie interesuje z tego tytulu. A tak w ogole to bedac
    doktorantem ani nie jestes studentem ani pracownikiem (no chyba, ze Cie
    zatrudnia jako asystenta to i wtedy masz wiecej czasu na zrobienie doktoratu
    i masz umowe o prace-czyli ZUS itp. wchodzi w rachube). A jako doktorant
    stosunku do pracy, ze sie tak wyraze, nie masz zadnego. Wyzsze wyksztalcenie
    i "kolejne" daja Ci tylko jakies lata jesli chodzi o staz pracy (ale
    dokladnie nie pamietam ile).
    A jesli chcesz miec jakies ubezpieczenie (chocby od nieszczesl. wypadkow) to
    sam musisz sie ubezpieczyc.
    To usytuowanie, a raczej jego brak, dotoranta pod wzgledem jego stosunku do
    pracy to jakas paranoja w Polsce. Nie wiem jak jest w innych krajach...

    Mariusz