  • Data: 2009-12-26 22:48:31
    Temat: Re: Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kartą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie każdym, nie każdym, co poniektóre sklepy potrafią obejść regulaminy
    > operatorów kart :P (nie, nie piszę o naruszeniu, piszę o *obejściu*).

    A możesz coś więcej o tym napisać? Bo ja generalnie znam dwa rozwiązania.
    Albo wprowadzenie limitu, ale wówczas to ulega skończeniu po pierwszej
    skardze klienta do swojego banku - tak przynajmniej wynika z mojego
    doświadczenia. Albo wprowadzanie rabatu przy płatnościach gotówkowych - i
    tu już przeciwdziałanie jest trudniejsze, bo wymaga w sobie wyrobienia
    nawyku wyciągania karty "w ostatniej chwili".

    > Niby z jakiej paki ma NIE obciążać opłatami wygodnickich z kartą,
    > płacąc za *ICH* wygodę, a ma obciążać wypłaty, skoro MOŻE pozyskać
    > pieniądze z wpłat?

    Wiesz, w tym wyapdku wszystko jest kwestią umowy. Z tym "może pozyskać", to
    moim zdaniem jest to conajmniej dyskusyjne. Brak skarg w tym zakresie jak
    sądzę jest pochodną tego, że:
    1) opłata jest niewielka, i wiele osób jej nei zauważa;
    2) co bardziej zorientowani wiedzą i świadomie decydują się na prowizję;
    3) pozostałym osobom, które nie wiedziały i się zorientowały nie chce się
    pieniaczyć o kilka złotych i ytrafiają automatycznie do drugiej grupy.
    Ale to wcale nei oznacza, że poczta działa legalnie, a jeedynie, że nikomu
    nie chce się z tym problemem walczyć.

    > Takich co nie chce im się pieniędzy nosić :|

    acznijmy od tego, ze epwnie spora część osób płaci kartą mając gotówkę przy
    sobie - bo są nieświadomi tej opłaty. Ile3ż na tych pocztach się płaci za
    ich usługi?

    > Ale ZA TEGO, który płaci kartą, KTOŚ musi zapłacić prowizję.
    > I nie wciskaj kitu że "to jest w cenie" - bo wtedy płacący
    > pieniędzmi dopłacają.

    Oj, chyba już wiele razy dyskutowano o tym na grupie bankowej oraz na tym
    forum. Przyjmowanie gotówki też kosztuje. Czasem więcej, niż przyjęcie
    kartą.