  • Data: 2009-12-30 14:57:55
    Temat: Re: Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kartą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 26 Dec 2009, Robert Tomasik wrote:

    > A możesz coś więcej o tym napisać? Bo ja generalnie znam dwa rozwiązania.
    > Albo wprowadzenie limitu, ale wówczas to ulega skończeniu po pierwszej
    > skardze klienta do swojego banku - tak przynajmniej wynika z mojego
    > doświadczenia.

    Proste - osobny kanał "przedsprzedaży".
    Zamówienia dokonujesz *zdalnie*, uzyskując przy okazji wszystkie
    plusy zakupu dokonanego poza lokalem przedsiębiorcy :), a przy
    okazji są *odrębne* od "zakupu w sklepie" warunki płatności:
    albo przedpłata, albo gotówka.
    Inaczej mówiąc - przykładowo kupujesz w sklepie internetowym, który
    ma przypadkiem punkt wydawania tam gdzie sklep "fizyczny".

    > Albo wprowadzanie rabatu przy płatnościach gotówkowych - i tu
    > już przeciwdziałanie jest trudniejsze, bo wymaga w sobie wyrobienia nawyku
    > wyciągania karty "w ostatniej chwili".

    A bo to IMHO rabat należy naliczyć po wzięciu pieniędzy
    klienta do ręki ;)

    > Ale to wcale nei oznacza, że poczta działa legalnie, a jeedynie, że nikomu
    > nie chce się z tym problemem walczyć.

    "Legalność" sprowadza się do wyraźnego oznaczenia "bankomatowości",
    o tym przelano w wątku morze elektronów, więc się nie wtykam :)

    > Oj, chyba już wiele razy dyskutowano o tym na grupie bankowej oraz na tym
    > forum. Przyjmowanie gotówki też kosztuje. Czasem więcej, niż przyjęcie kartą.

    A to już wedle uznania sprzedawcy, tyle, że możliwość zapłaty kartą
    nie jest dla mnie żadnym kryterium, ale 3% ceny tak.

    pzdr, Gotfryd