  • Data: 2007-11-03 08:21:13
    Temat: Re: Do ukarania służy tylko legalnie zdobyty dowód.
    Od: Olgierd <n...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 02 Nov 2007 23:24:03 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Pewnie, tylko nie należy popadać w przesadę z tym normowaniem.

    Akurat co do zasady legalizmu - jestem w 100% za. Podobnie jak w 100%
    popieram zdanie, że nie ma ona zastosowania do "Polaka-szaraka".

    > i uważasz, że to normalne?

    Jak najbardziej. Rozumiem, że w ten sposób odpada problem "co to jest
    przekroczenie uprawnień" - i de facto załatwiamy sprawę nadużyć (teraz
    mamy aferę z kolejnym pobiciem na komisariacie w Trzebnicy) - ale
    zdecydowania uważam, że organom powinno być wolno dokładnie tyle, ile
    pozwalają przepisy.

    BTW kilkanaście lat temu zostałem zatrzymany przez policję, wrzucony do
    dyskoteki, zawieziony - razem z uczestnikami zamieszek, obok których
    przechodziłem - na komendę. Podczas przesłuchania wyraziłem pogląd, że
    zostałem zatrzymany w sposób niezgodny z kpk, że to co tam się działo
    ogólnie kompletnie nie pasowało do kpk.
    Wiesz co mi odpowiedzieli - z uśmieszkiem?: "bo to, proszę pana, jest
    taka pozakodeksowa czynność".

    Zdaje się, że tak właśnie jest w Myanmar.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/