  • Data: 2005-07-29 07:44:43
    Temat: Re: Do speców od prawa pracy
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pracuję w firmie na zmiany - co drugi dzień po 12 godzin. I nieważne czy
    > jest to sobota, niedziela czy święto.
    > Mam prawo do urlopu (26 dni w roku).
    > I teraz pytanie:
    >
    > Jak ma mi być liczony urlop ?
    > Pracodawca twierdzi że skoro chcę urlop od środy do następnego wtorku to
    > będę miał 7 (!!!) dni wykorzystanego urlopu.
    >
    > Podobno takie liczenie urlopu przy takim systemie zmianowym jest zgodne z
    > prawem. Ale ja mam wątpliwości...
    >
    > Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi fachowców
    > Piotr

    Masz masz prawo do wymiaru 26 dni urlopu po 8 godzin udzielanego już w
    wymiarze godzinnym czyli do 208 godzin (pomysły naszych posłów).

    W systemie równoważnym urlop udzielany jest w wymiarze w jakim pracujesz, tu
    12 godzin, w dni w które wg grafiku powinieneś być w pracy. Policz sobie w
    jaki dni w czasie urlopu powinieneś być w pracy następnie to * 12 i masz
    wymiar urlopu jaki wykorzystasz. Nie ma mowy o wykorzystaniu urlopu w dniach
    z wymiaru tylko w godzinach.

    Pozdrawiam
    Andrzej