  • Data: 2018-08-24 10:26:40
    Temat: Re: Do Nowej Zelandii nie dotarły totalne protesty [Was: zadanie domowe]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 21:32:49 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Z prawem do wtargnięcia na teren Sejmu albo dewastacji ściany Sejmu
    > napisem farbą w spreju?

    11 maja 2012 r., Sejm przegłosowuje wydłużenie wieku emerytalnego.

    Związkowcy na kilka godzin zablokowali wszystkie wejścia z parlamentu.
    Protestujący przykuwają się do drzwi, łańcuchami spinają barierki, które
    wcześniej policja rozstawiła dla bezpieczeństwa. Piotr Duda osobiście
    sprawdza, czy jest szczelnie. Zapewnia, że ,,nie wyślizgnie się nawet mysz".
    - My zdecydujemy, o której wyjdą - mówi.

    Posłowie mają problem z opuszczeniem terenu parlamentu. Gdy próbują wyjść,
    słyszą: ,,Złodzieje!", ,,Do Sejmu!" i ,,Hańba!". Ale nie wszyscy. Teren bez
    przeszkód opuszcza prezes PiS Jarosław Kaczyński.

    Podczas protestu związkowcy powiesili na szubienicy wizerunek premiera
    Donalda Tuska i spalili zdjęcia polityków, którzy poparli reformę
    emerytalną. Skandowali też ,,Tusk pedał, Polskę sprzedał!" i ,,Raz sierpem,
    raz młotem czerwoną hołotę".

    Jeden z posłów PO Paweł Suski został uderzony kijem, gdy próbował
    przedostać się przez blokadę. Twierdził, że niektórzy protestujący są pod
    wpływem alkoholu ("to, że ci ludzie byli pijani, czułem bardzo wyraźnie, bo
    zostałem przez nich opluty" - mówił potem ,,Wyborczej"). - Buta, bezczelność
    i głupota tego posła - tak w TVN 24 komentował działania Suskiego Piotr
    Duda. - Myślał, że wyjdzie i nikt mu nic nie zrobi? Że ma immunitet? No to
    myśmy mu powiedzieli: chłopie, nie wychodź, bo my cię tu bronimy... Bo jak
    pójdziesz dalej na ulicę, to ci się jeszcze większa krzywda stanie.

    http://wyborcza.pl/7,75398,21150474,solidarnosc-kryt
    ykuje-protesty-pod-parlamentem-ale-sama-blokowala.ht
    ml

    --

    uzdrawiam
    Grzesiek