  • Date: Tue, 25 Sep 2007 20:41:57 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dluuuugie, ale ciekawe

    Pawel from O. wrote:

    > A gdzie jest napisane, ile trzeba spędzać czasu w domu, żeby to
    > nazywało się "mieszkaniem"?

    Nigdzie. Niemniej jednak skoro bywasz tak rzadko, że nawet nie
    zauważyłeś, że nie jesteś w stanie odbierać korespondencji a w
    mieszkaniu mieszka jakiś inny facet świadczy o tym, że jesteś tam raczej
    gościem jak lokatorem.

    > Aktówka, z którą nigdy się nie rozstaję...

    Tak to ewentualnie działają handlarze narkotykami ;)

    Uczciwy przedsiębiorca musi mieć jakąś siedzibę.

    > Oczekuję tylko respektu dla prawa...

    Sam to prawo też respektuj.

    > To jest również moje mieszkanie...

    Nie, nie twoje. Jak wyjaśniłeś poniżej - jest to mieszkanie należące do
    miasta.

    > Mieszkanie jest wynajęte od Urzędu Miasta, czyli to po prostu mieszkanie
    > komunalne. Umowa jest zawierana na czas nieokreślony, a czynsz na cztery

    Zawarta z kim?...

    > osoby wynosi około 170zł/m-c. Za te pieniądze nie znajdę mieszkania
    > nigdzie...

    To prawda. Tylko dlaczego inni ludzie mają dopłacać do twojego
    przedsiębiorstwa?

    Nawet w spółdzielniach mieszkaniowych założenie działalności nierzadko
    oznacza wzrost czynszu.

    A mieszkania komunalne są przeznaczone dla osób fizycznych będących w
    kiepskiej sytuacji materialnej. Nawet studenci więcej płacą za marny
    pokoik w akademiku.

    Swoją drogą sprawdź, czy w ogóle dopuszczalne jest prowadzenie firmy w
    mieszkaniu komunalnym...